MinGosp: Wzrost PKB w IV kw. 2009 r. wyniósł 3,0 proc.

Wzrost PKB w 2009 r. o 1,7% wskazuje, że w IV kw. ub. r. wyniósł on 3,0%, oceniają analitycy Ministerstwa Gospodarki. Ich zdaniem, szacunki te pozwalają na pozytywną ocenę perspektyw gospodarczych Polski.

WM / isb / masz
WM / isb / masz
Udostępnij artykuł:

Analitycy resortu przypominają, że spadek nakładów inwestycyjnych wyniósł w 2009 r. 0,3%. Wolniej od oczekiwań zwiększała się z kolei konsumpcja indywidualna, w całym ub. r. jej wzrost wyniósł 2,3%. Popyt krajowy spadł w tym okresie o 0,9%, zaś dodatni wkład popytu zagranicznego wyniósł około 2,7 pkt proc. "Dane te wskazują, iż w ostatnim kwartale ubiegłego roku wzrost gospodarczy wyniósł 3%. Wolniej niż w poprzednich kwartałach rosło spożycie. Jednocześnie w ostatnim kwartale przełamano trwający od kwietnia do września spadek nakładów inwestycyjnych" - oszacowali eksperci resortu gospodarki. Analitycy ci oczekują także pozytywnego wpływu zapasów na PKB oraz niewielkiego wzrostu nakładów brutto na środki trwałe. "Stabilnie, choć na poziomie nieznacznie przekraczającym 2% powinna rosnąć także konsumpcja. Odrodzenie popytu wewnętrznego będzie jednak umiarkowane, presja nie powinna zatem zagrażać stabilności cen" - podsumowano w komentarzu. W czwartek GUS podał, że według wstępnych szacunków PKB niewyrównany sezonowo wzrósł w 2009 roku o 1,7% r/r wobec 5,0% w 2008 r. Średnia oczekiwań analityków bankowych, ankietowanych przez agencję ISB wynosiła 1,63%.

WM / isb / masz
Autor artykułu:
WM / isb / masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej