Mniejsza prędkość internetu w UPC niż deklarowana? Sprawą zajmie się prokuratura

Katowicka prokuratura sprawdzi, czy sieć kablowa UPC Polska nie oszukuje klientów, zapewniając niższą prędkość internetu od deklarowanej w umowie. Zawiadomienie w tej sprawie złożył jeden z klientów operatora.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak podaje Gazeta.pl, opisywany klient zakupił pakiet internetowy od UPC z prędkością do 120 Mb/s. Okazało się jednak, że szybkość przesyłania danych wynosi jedynie 30-40 Mb/s. Klient złożył więc reklamację, a sieć przyznała, że nie zapewnia usługi o parametrach, jakie oferuje, a jedynie dokłada starań, by transfer był do tego zbliżony. Użytkownik złożył więc w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez operatora. Napisał w niej, że  „zarząd UPC Polska celowo wprowadza w błąd klientów”. Nie jest bowiem w stanie dostarczyć usługi o takiej prędkości przesyłu, jaką deklaruje.

Lidia Stępińska-Ustasiak, rzecznik prasowa UPC Polska poinformowała, że po reklamacji serwis techniczny przeprowadził testy. Wynikało z nich, że prędkość łącza u tego klienta wynosiła między 110 a 112 Mb/s. Tłumaczyła również, że na prędkość połączenia może wpływać wiele czynników, m.in. stan techniczny serwera, z jakim próbuje połączyć się klient, czy komputer, którego używa. Stępińska-Ustasiak wyjaśniła również, że deklarowana przez operatora prędkość jest maksymalna, a nie minimalna.

Sieć UPC Polska na koniec ub.r. miała 854,7 tys. abonentów usługi internetowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator