Najpopularniejsze serwisy tematyczne w Polsce

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (luty 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Informacje, publicystyka, media

Liderujące w tej kategorii serwisy Onetu straciły w porównaniu ze styczniem prawie 150 tys. użytkowników i prawie 30 mln odsłon. Jeszcze większy spadek zanotowały witryny informacyjne WP: 450 tys. real users i ponad 70 mln odsłon - wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. 

Kultura, rozrywka

YouTube odwiedziło w lutym prawie 200 tys. internautów więcej niż w styczniu, a serwisy rozrywkowe Onetu – ponad 300 tys. więcej, za to wykonali oni ponad 150 mln odsłon mniej. Strony Spilgames straciły prawie 1,3 mln real users i spadły o trzy miejsca. 

Motoryzacja

otomoto.pl odwiedziło nieco więcej internautów niż miesiąc wcześniej, za to wykonali oni prawie 20 mln odsłon mniej. Ponad 200 tys. real users straciły serwisy motoryzacyjne Interii. 

Budownictwo i nieruchomości

Dwie czołowe grupy serwisów straciły nieco popularności: witryny budownicze Gazeta.pl zanotowały ponad 40 tys. użytkowników i ponad 800 tys. odsłon mniej niż w styczniu, a strony o budownictwie Muratora – 65 tys. real users i 1,5 mln odsłon mniej. 

Edukacja

Serwisy edukacyjne Wikipedii odwiedziło 200 tys. internautów mniej niż w styczniu, a strony edukacyjne Google – 50 tys. więcej. Gazeta.pl dzięki przejęciu domeny sciaga.pl awansowała na trzecie miejsce. 

Erotyka

livejasmin.com cieszył się w lutym podobną popularnością jak w styczniu. Z kolei redtube.com zyskał prawie 100 tys. użytkowników, a adultfriendfinder.com stracił ok. 75 tys. real users i został wyprzedzony przez pornhub.com. 

Serwisy sportowe

Czołowe serwisy sportowe wyraźnie zyskały na popularności. Strony Onet.pl odwiedziło 600 tys. internautów więcej niż w styczniu, witryny Gazeta.pl i WP – ponad 300 tys. więcej, a serwisy Interia.pl – 200 tys. więcej. 

E-commerce

Allegro.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo internautów co w styczniu, którzy za to wykonali ponad 200 mln odsłon mniej. Ponadto w czołowej dziesiątce przeważają spadki popularności – wyjątkami świstak.pl, serwisy e-commerce Ebay i Onet.pl. 

Styl życia

Liderujące w tej kategorii serwisy lifestylowe Onet.pl zanotowały podobne wyniki jak w styczniu. Natomiast witryny o2.pl zyskały ponad 200 tys. użytkowników (przy spadku liczby odsłon o ponad 20 mln), a strony Gazeta.pl straciły 200 tys. real users i zostały wyprzedzone przez serwisy WP. 

Turystyka

Serwisy turystyczne Onet.pl straciły prawie 200 tys. real users i 2 mln odsłon w porównaniu ze styczniem. Z kolei witryny turystyczne zanotowały spadek liczby użytkowników o ponad 200 tys., a liczby odsłon – o ponad 1 mln. 

Firmowe

Serwisy Microsoftu zyskały w porównaniu ze styczniem 450 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły witryny Mozilli, które odwiedziło 400 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej. 

Nowe Technologie

Wszystkie serwisy z czołowej dziesiątki zanotowały spadki popularności w porównaniu ze styczniem. Najwięcej – ponad 650 tys. użytkowników i prawie 4 mln odsłon – straciły witryny IDG. 

Praca

Serwisy rekrutacyjne WP odwiedziło 200 tys. internautów mniej niż w styczniu. Za to jobrapido.pl zyskało ponad 150 tys. real users i wyprzedziło stronę infopraca.pl. 

Społeczności

Nasza-klasa.pl utrzymała popularność ze stycznia, natomiast kolejne trzy grupy serwisów społecznościowych zanotowały spadki po ok. 200 tys. real users. Za to Facebook zyskał prawie 700 tys. użytkowników, dzięki czemu awansował z ósmego na piąte miejsce.

Mapy i lokalizatory

Serwisy z tej kategorii Google odwiedziło 300 tys. internautów mniej niż w styczniu, a zumi.pl – 80 tys. mniej. Za to targeo.pl przekroczyło poziom 1 mln użytkowników i 3 mln odsłon. 

Hosting

Serwisy hostingowe Interii straciły w porównaniu ze styczniem 300 tys. użytkowników, a witryny hostingowe Onetu – 250 tys. Za to home.pl utrzymało popularność ze stycznia, dzięki czemu awansowało na pierwsze miejsce.  

Publiczne

Z tego zestawienia z oczywistych względów wypadła liderująca w styczniu strona Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Popularność i hierarchia pozostałych stron publicznych nie zmieniła się zbyt mocno.  

Wyszukiwarki i katalogi

Wyszukiwarki i katalogi Google przekroczyły poziom 16 mln real users, ale ich zasięg spadł ze względu na ogólnie rosnącą penetrację internetu. Z kolei ask.com stracił w porównaniu ze styczniem ponad 150 tys. użytkowników, przez co został wyprzedzony przez wyszukiwarki i katalogi Onetu.  

Serwisy biznesowe

Cztery czołowe grupy witryn w tej kategorii straciły w porównaniu ze styczniem po ok. 100 tys. użytkowników. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w lutym ponad 420 tys. internautów.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]