Nastolatki wiedzą jak korzystać z MySpace

Obawy przed tym, że nastolatki korzystając z serwisuspołecznościowego MySpace ujawniają zbyt wiele danych na swój tematnarażając się na działanie seksualnych przestępców, są przesadzone.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Tak przynajmniej twierdzą: kryminolog Sameer Hinduja z FloridaAtlantic University i badacz nauk politycznych Justin Patchin zUniwersytetu w Wisconsin. Obaj panowie wzięli pod lupę 9282 profilestworzone w należącym do News Corp. serwisie.

Z badania wynika, że z 2423 profili stworzonych przez osobyponiżej 18. roku życia, 948 ustawionych było jako "prywatne", cooznacza że mogą je przeglądać tylko ich znajomi.

Spośród pozostałych 1475 profili 1 na 12 osób ujawniła swojepełne imię i nazwisko, 57 procent internautów udostępniło swojezdjęcie, 27,8 procenta podało nazwę swojej szkoły, 81 procentmiasto, a 0,3 procenta numer swojego telefonu. 4 procent profilizawierało nick z komunikatora internetowego, a 1 procent adrespoczty e-mail.

Autorzy badania zaznaczyli, że seksualni przestępcy mogą dziękitakim ujawnianym przez członków portalu danym zdobyć ważne dlasiebie informacje, ale ogólnie sytuacja nie jest aż tak groźna jaksugerują krytycy serwisu.

Badanie stawia także pod znakiem zapytania twierdzenia MySpace,że z serwisu korzysta ponad 100 milionów użytkowników. Autorzyodnotowali, że 6 procent analizowanych przez nich profili jestnieaktywnych bądź zostało skasowanych. Z kolei spośród 1475 profilistworzonych przez nastolatków, około 30 procent nie odnotowałologowania od ponad trzech miesięcy, a 5 procent od ponad roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały