Netflix przekonuje się do AI. Duże oszczędności

Platforma Netflix pierwszy raz zastosowała sztuczną inteligencję do generowania treści na potrzeby swojej produkcji. Szef koncernu Ted Sarandos przyznał, że dało to duże oszczędności czasu i pieniędzy.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Netflix przekonuje się do AI. Duże oszczędności
Kadr z serialu „Eternauta”

Podczas wideokonferencji podsumowującej wyniki Netfliksa w drugim kwartale 2025 roku Ted Sarandos opisał, że narzędzia sztucznej inteligencji zostały użyte do realizacji jednej ze scen w argentyńskim serialu science fiction „Eternauta”. Chodzi o sekwencję pokazującą zawalenie się budynku.

Sarandos przyznał, że dzięki AI tę scenę wyprodukowano dziesięć razy szybciej niż tradycyjnymi metodami. A to przyniosło oczywiście oszczędności w kosztach.

Zaznaczył, że realizacja podobnej sceny „byłaby po prostu nieosiągalny dla produkcji o takim budżecie”.

– Ta sekwencja to pierwszy materiał końcowy od AI, który pojawił się w oryginalnym serialu lub filmu Netflisa. Więc twórcy byli podekscytowani wynikiem – podkreślił Ted Sarandos.

Jesteśmy przekonani, że sztuczna inteligencja daje niesamowite możliwości, aby tworzyć filmy i seriale lepiej, a nie tylko taniej – dodał szef Netfliksa.

Netflix zarobił rekordowo

Jak już szczegółowo opisywaliśmy, w drugim kwartale 2025 roku przychody Netfliksa sięgnęły 11,08 mld dolarów, co wobec 9,56 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 15,9 proc. Firma na czysto zarobiła 3,12 mld dolarów. Zarówno pod względem wpływów, jak i zysku netto osiągnęła rekordowe wyniki w swojej historii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii