New York Times Company ze stratą i mniejszymi przychodami z reklam, rośnie liczba subskrybentów

W II kwartale 2016 roku wydawca dziennika „The New York Times” zanotował stratę netto na poziomie 500 tys. dolarów. O 12 procent spadły przychody z reklam, o 51 tys. wzrosła za to liczba płatnych subskrypcji internetowych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według komunikatu w raportowanym przez New York Times Co. kwartale przychody wydawnictwa wyniosły 373 mln dol., co oznacza nieznaczny 3-procentowy spadek rok do roku. Z drugiej strony firma zanotowała 500 tys. dol. straty netto w porównaniu z 16 mln dol. zysku w porównywalnym okresie ub.r.

W raporcie podkreślono, że główną przyczyną strat były wydatki związane z zamknięciem redakcji „The New York Times” w Paryżu, a także spadki przychodów reklamowych o 12 proc. W wypadku drukowanego wydania przychody z reklam zmniejszyły się o 14, a w internecie - o 7 proc.

Wydawca „The New York Times” poinformował, że o 6 proc. zmalała sprzedaż drukowanej gazety, natomiast o 15 proc. zwiększyły się przychody z internetowych subskrypcji osiągając poziom 56 mln dol. Dodatkowo w II kwartale br. o 51 tys. wzrosła liczba czytelników płacących za treści w internecie, obecnie jest ich ponad 1,4 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?