„New York Times” wymyśla nowy kraj Kyrzbekistan. Internet się śmieje

„New York Times” opublikował tekst, w którym zamiast Kirgistanu pojawił się nieznany wcześniej kraj o nazwie Kyrzbekistan. Pomyłka autora i wydawców, choć poprawiona, szybko zyskała w internecie własne życie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Materiał opublikowany przez „New York Times” opisywał historię dramatycznej ucieczki alpinisty Tommy’ego Caldwella z rąk porywaczy w górach Kirgistanu – kraju położonego w środkowej Azji.

W tekście zgadzało się wszystko z wyjątkiem miejsca akcji. Zamiast Kirgistanu pojawiła się bowiem kilkakrotnie nazwa Kyrzbekistan – kraj, który nigdy nie istniał w mapie świata.

Redakcja „NYT” dosyć szybko zorientowała się, że popełniono błąd. Tekst został poprawiony, a w internecie pojawiło się sprostowanie. - We wcześniejszej wersji tekstu błędnie podano nazwę kraju, którego armia uratowała Tommy’ego Caldwella z rąk porywaczy - napisano w komunikacie. - To był Kirgistan, a nie Kyrzbekistan- kraj, który nie istnieje.

grafika

Korekta pomyłki popełnione przez „NYT” nie powstrzymała natychmiastowej reakcji internetu. W serwisach społecznościowych szybko pojawiły się uszczypliwe komentarze pod adresem redakcji gazety, a także mapa sugerująca gdzie mógłby znajdować się wymyślony przez amerykański dziennik kraj.

grafika

Na Twitterze powstał też nowy profil o nazwie Kyrzbekistan, który szybko zyskał popularność i stał się platformą do żartów z błędu „NYT”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?