„New York Times” zatrudni więcej specjalistów od reklamy natywnej

Dziennik „New York Times” poszukuje fachowców, którzy będą tworzyć treści na potrzeby reklamodawców. Wydawca chce wzmocnić swoją ofertę reklamy cyfrowej i dotrzeć do nowych klientów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Ogłoszenia o poszukiwaniu do pracy specjalistów pojawiło się na społecznościowym portalu LinkedIn. Wśród pożądanych osób są między innymi wydawcy w segmencie finansów, biznesu i technologii, a także analitycy mediów społecznościowych oraz projektant UX.

Nowi pracownicy mają tworzyć kontent dla reklamodawców współpracujących z „New York Times” i wejść w skład T Brand Studio - specjalnego zespołu zajmującego się reklamą natywną, który został utworzony na początku 2014 r. Zatrudnieni fachowcy mają tworzyć treści, które klienci dziennika będą mogli wykorzystywać w swoich kampaniach reklamowych. T Brand Studio współpracuje ściśle z prowadzoną przez „NYT” platformą reklamy natywnej Paid Posts, która w III kw. 2014 r. przyniosła dziennikowi ponad 38 mln dol., o 16,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Linda Zebian, rzeczniczka „NYT” powiedziała serwisowi Capital, że od początku swojego powstania T Brand Studio przeprowadziło ponad 40 kampanii, obsługując między innymi takie marki jak Netflix i Shell.

Zebian przyznała, że nowa rekrutacja i wzmocnienie zespołu T Brand Studio jest częścią ofensywy, której „New York Times” zamierza dokonać na polu reklamy cyfrowej (więcej na ten temat). Dziennik od dawna notuje bowiem straty związane z odpływem reklamodawców z drukowanej wersji pisma, między innymi z tego powodu wydawca musiał szukać oszczędności i zwolnić jesienią 2014 r. 100 dziennikarzy (zobacz szczegóły).

Po przyjęciu nowych pracowników ich liczba w T Brand Studio zwiększy się do 35. Oprócz „New York Times”  także inni amerykańscy wydawcy wzmacniają swoje działy związane z reklamą cyfrową i natywną. Serwis Buzzfeed, który czerpie większość swoich przychodów z reklamy natywnej utrzymuje zespół 60 pracowników zajmujących się tworzeniem kontentu. Z kolei „Washington Post” zatrudnia 30 takich specjalistów i zapowiada przyjęcie kolejnych 12 do końca pierwszego kwartału br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek