News Corp. wprowadzi opłaty za gazety w internecie

Rupert Murdoch zapowiedział, że kierowany przez niego koncern NewsCorp. wprowadzi opłaty za korzystanie z internetowych wydań swoichgazet. Jednocześnie zaapelował do wydawców o aktywniejszą walkę złamaniem praw autorskich.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Rupert Murdoch, właściciel koncernu medialnego News Corp.,zadeklarował, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy wprowadzi opłatyza korzystanie w internecie ze wszystkich wydawanych przez siebiegazet - zarówno amerykańskich (np. "New York Post"), jak ibrytyjskich (m.in. "The Times", "The Sun" i "The News of theWorld") oraz australijskich (np. "The Herald Sun"). Murdochazachęciło do tego powodzenie podobnego przedsięwzięcia z udziałemdziennika "Wall Street Journal", którego płatne wydania internetowew ciągu trzech tygodni wykupiło ponad pół miliona czytelników.

Na decyzję właściciela News Corp. mają też z pewnością wpływkłopoty finansowe jego firmy: w pierwszym kwartale bieżącego rokujej zyski spadły o 47 proc., a w ciągu ostatnich 12 miesięcyzwolniła na całym świecie 3 tys. pracowników. Jednak Murdochzapewnia, że chce w ten sposób walczyć z naruszaniem praw własnościintelektualnej w internecie, do czego zachęcił też innychwydawców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję