NFI EM&F otworzy w tym roku 70-80 sklepów za 130 mln zł

Grupa NFI Empik Media & Fashion chce otworzyć w 2012 r. 70-80 nowych punktów i dzięki temu poprawić swój wynik EBITDA, wynika z wypowiedzi prezesa Macieja Szymańskiego. Według niego będzie to spółkę kosztować ok. 130 mln zł.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Capex grupy na 2012 r. wyniesie 130 mln zł. Planujemy 70-80 otwarć, z czego na pierwszy kwartał przypada na m. in. 4 salony Empiku, Smyk Megastore oraz 6 szkół językowych" - powiedział Szymański na konferencji prasowej.

Prezes dodał, że dzięki nowym inwestycjom spółka zamierza poprawić w bieżącym roku wynik EBITDA, nawet w sytuacji, gdyby sprzedaż w LFL (czyli w porównywalnych sklepach) była na ubiegłorocznym poziomie.

"Naszym celem na 2012 rok jest dalszy rozwój, a planowane inwestycje chcemy wykonać w bezpieczny sposób. Mamy zaplanowany capex i zakładam, że dzięki temu uda nam się poprawić wynik EBITDA w 2012 r. Liczymy, że uda nam się to wykonać nawet przy LFL na poziomie 0%" - powiedział Szymański.

Prezes NFI EM&F podkreślił, że jednym z najważniejszych celów spółki na 2012 r. są jest uporządkowanie i poprawa wyników sektora modowego. Według niego, zaciążył on bardzo negatywnie na wynikach ubiegłego roku, podobnie może być również w roku bieżącym. Szczególnie, że globalna sytuacja gospodarcza jest nadal niepewna.

"Zamykamy nierentowne sklepy i pozbywamy się marek, które nie gwarantują nam odpowiedniej skali, jak Hugo Boss czy Mango. Wśród naszych celów jest również renegocjacja umów franczyzowych na rzecz modelu joint venture, bądź zbliżonego. W I kwartale liczymy na zamknięcie negocjacji z Esprit'em, negocjujemy również podobną umowę z River Island i liczymy na jej zawarcie na początku II kw." - podkreślił Szymański.

Prezes zapewnił dodatkowo, że w tym kwartale rozstrzygną się również dalsze losy sieci Peackocs, która generuje największe straty w grupie. W jego ocenie, część z nich będzie przerabiane na inne marki lub formę joint venture. Nie chciał jednak złożyć deklaracji, jak dużą część z 59 sklepów uda się uratować. Spółka nie planuje natomiast wprowadzania nowych marek, pojawią się jedyne kolejne sklepy dotąd posiadanych.

"W 2012 roku powinno nam się udać otworzyć 3-4 sklepy GAP, a docelowo chcemy ich mieć około 20 w całej Polsce. W 2012 roku nie planujemy wprowadzać nowych marek, ponieważ naszym problemem w sektorze modowym do tej pory było to, że mieliśmy właśnie zbyt dużo różnych marek. Generalnie nie chcemy wychodzić z mody, chcemy jedynie zmienić model działalności w tym sektorze" - podsumował Szymański.

W I-IV kw. 2011 roku spółka miała 79,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 74,78 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 3224,49 mln zł wobec 2908,22 mln zł.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej