Nike wycofuje się z rynku inteligentnych opasek

Firma Nike nie będzie więcej produkowała inteligentnych zakładanych urządzeń. Dział poświęcony tej kategorii produktów czekają liczne zwolnienia.

tp
tp
Udostępnij artykuł:
Nike wycofuje się z rynku inteligentnych opasek

Jak poinformowała firma w oficjalnym komunikacie, zmiany te mają na celu konsolidację środków oraz koncentrację na priorytetowych z punktu widzenia biznesowego obszarach rynku. W rezultacie pracę może stracić kilkadziesiąt osób z działu Digital Sport. Część zostanie natomiast przeniesiona do innych sekcji.

Nike zapewnia, że opaska FuelBand SE, która jest flagowym produktem firmy w tej kategorii pozostanie w dalszym ciągu na rynku. Wszelkie prace nad jej następcą zostaną jednak porzucone. Rozwiązania programowe, jak platforma Nike+, mają zostać natomiast przystosowane do współpracy z innymi urządzeniami - również tymi, które dotąd oferowała konkurencja.

Nike była jedną z pierwszych firm, która wprowadziła na rynek produkty z kategorii inteligentnych zakładanych urządzeń. Spekuluje się, że decyzja o porzuceniu tego segmentu ma związek z Timem Cookiem, który zasiada w radzie nadzorczej koncernu. CEO Apple miałby w ten sposób przygotowywać grunt oraz tworzyć partnerów do debiutu pierwszych gadżetów tego typu z logo nadgryzionego jabłka.

W przeszłości Nike i Apple blisko współpracowały. Sam Tim Cook często promował opaskę FuelBand, pojawiając się z nią na nadgarstku na konferencjach i podczas publicznych wystąpień.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?