“Ojciec Mateusz” stracił 300 000 widzów

Siódmy sezon “Ojca Mateusza” śledziło w czwartkowe wieczory w TVP1 średnio 4,71 mln widzów, czyli o 300 000 mniej niż oglądało emitowaną rok wcześniej piątą serię. Serial jednak w dalszym ciągu dał Jedynce pozycję zdecydowanego lidera rynku.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement wynika, że “Ojciec Mateusz 7” emitowany w okresie od 8 marca do 31 maja br. w czwartki o 20.25 dał TVP1 średnio 31,17 proc. udziału w grupie 4+ oraz 24,14 proc. w grupie komercyjnej wśród widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem życia.

W analogicznym okresie ubiegłego roku piąty sezon produkcji miał lepsze wyniki oglądalności. Gromadził on 5 mln widzów przy udziałach 32,48 proc. w grupie 4+ oraz 26,45 proc. w grupie 16-49. Także i szósty sezon emitowany jesienią ub.r miał wyższe wyniki. Oglądało go bowiem aż 5,19 mln widzów przy udziałach odpowiednio 33,62 proc. oraz 26,52 proc. (czyli więcej o 500 tys. więcej widzów, niż siódmy sezon produkcji).

Pomimo gorszych wyników oglądalności „Ojciec Mateusz” zapewnił TVP1 pierwsze miejsce w rynku z dużą przewagą nad zajmującą drugie miejsce TVN. Jej udział wyniósł 18,09 proc., a emitowała ona wówczas „Na Wspólnej” i „W-11”. Trzecia była TVP2 (10,83 proc.; końcówka „Barw szczęścia”, „Magia kłamstwa”, „Płocka Noc Kabaretowa 2012”, film fabularny,), a czwarty - Polsat (9,32 proc.; „CSI: Kryminalne zagadki Nowego Jorku”).

grafika

Najchętniej oglądany odcinek „Ojca Mateusza” w analizowanym okresie zgromadził 5,15 mln widzów (nadano go 17 maja br.) Tylko trzy odcinki produkcji przekroczyły barierę 5 mln widzów.

Widownia konkurencji w czasie nadawania serialu

 Pięć topowych odcinków serialu

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"