Według badania Mediapanel strony i aplikacje Grupy Google (bez osobno klasyfikowanego YouTube’a) w lutym br. odwiedziło 28,99 mln polskich internautów (dało to 96,54 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin i 37 minut. W styczniu br. Grupa Google zanotowała natomiast 29,28 mln polskich użytkowników, 97 proc. zasięgu oraz 6 godzin i 13 minuty przeciętnego czasu korzystania.
Spadki wyników zanotowało też kilku innych globalnych wydawców, co częściowo wynika z faktu, że luty miał trzy dni mniej od stycznia. Nie zestawiamy danych rok do roku, ponieważ dopiero od stycznia br. w wynikach Mediapanelu podawany jest średni czas korzystania.
YouTube (jako serwis www i aplikacja mobilna) miesiąc do miesiąca zanotował spadek liczby użytkowników z 26,88 do 26,57 mln i przeciętnego czasu korzystania z 19 godzin i 16 minut do 15 godzin i niecałych 31 minut, a przeglądarkowa wersja Facebooka - liczby odwiedzających z 22,77 do 22,3 mln oraz średniego czasu korzystania z 4 godzin i 45 minut do 4 godzin i prawie 31 minut.

Allegro przed Grupą RASP
Zmalały też wyniki niektórych polskich wydawców. Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek z 22,91 do 22,31 mln użytkowników i wzrost przeciętnego czasu spędzonego przez internautę z 2 godzin i 11 minut do 2 godzin i 23,5 minuty. Pod względem zasięgu została wyprzedzona przez Grupę Allegro, w której liczba internautów zmniejszyła się z 22,57 do 22,42 mln, a średni czas korzystania - z godziny i 52,5 minuty do godziny i 39 minut.
W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba odwiedzających zmalała z 22,23 do 21,84 mln, natomiast przeciętny czas korzystania wydłużył z 2 godzin i 36 minut do 2 godzin i 39,5 minuty.
Za to Grupa Polsat-Interia osiągnęła wzrost z 20,93 do 21,12 mln użytkowników oraz godziny i 22,5 minuty do godziny i prawie 26 minut przeciętnego czasu korzystania, a Grupa Agora - z 18,72 do 18,73 mln odwiedzających oraz 45,5 minuty do ponad 49 minut średniego czasu korzystania.

Do czołowej dwudziestki wskoczyła przeglądarkowa wersja Twittera. Odwiedziło ją 10,92 mln internautów, każdy spędził średnio 25 minut i 42 sekundy.
Z nadawców telewizyjnych najwyżej w zestawieniu jest Grupa TVN (13,78 ml użytkowników, 67 minut średniego czasu korzystania), a z radiowych - Eurozet (12,36 mln użytkowników, 7 minut i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania).
25,5 mln Polaków codziennie w internecie
Łączną liczbę internautów w Polsce tak jak miesiąc wcześniej oszacowano na 30 mln. W tej grupie 25,5 mln korzystało z sieci codziennie.

Wzrosty Onetu, WP i Interii
Google.com odwiedziło w lutym 28,06 mln polskich internautów, każdy spędził w serwisie średnio 2 godziny i 18,5 minuty. Miesiąc wcześniej było to 28,45 mln użytkowników oraz 2 godziny i 26,5 minuty przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast Google.pl miesiąc do miesiąca zanotowało spadek z 12,01 do 11,63 mln użytkowników oraz 33 minut i 35 sekund do 32 minut i 50 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.
Zwiększył się natomiast wyniki czołowych portali z treściami dziennikarskimi. Onet.pl osiągnął wzrost z 18,57 do 18,66 mln internautów oraz z godziny i 41,5 minuty do godziny i prawie 58 minut przeciętnego czasu korzystania, WP.pl - z 16,84 do 17,38 mln użytkowników oraz z godziny i 57 minut do 2 godzin i prawie 6 minut średniego czasu korzystania, a Interia.pl - z 15,34 do 15,7 mln użytkowników oraz z 59,5 minuty do godziny i 2,5 minuty średniego czasu korzystania.

W ostatnich dniach lutego, gdy zaczęła się inwazja militarna Rosji na Ukrainę, sekcje informacyjne czołowych portali zanotowały wzrost odwiedzalności sięgające 30 proc.
Na komputerach Twitter przed Netflixem

Tylko na komputerach strony i aplikacje Google miały w lutym 22,98 mln użytkowników, 76,52 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 29 minut i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, wobec 23,46 mln internautów, 76,5 proc. zasięgu oraz 2 godzin i 31 minut przeciętnego czasu korzystania w styczniu.
YouTube’a odwiedziło 16,79 mln użytkowników, z których każdy spędził na platformie przeciętnie 8 godzin i 35,5 minuty, a przeglądarkowy Facebook miał 15,97 mln odwiedzających oraz 5 godzin i prawie 19 sekund średniego czasu korzystania.
W porównaniu do stycznia spory spadek zanotował Netflix - z 5,77 do 5,06 mln użytkowników oraz z 7 godzin i 21 minut do 6 godzin i 24,5 minut przeciętnego czasu korzystania. Pod względem zasięgu został wyprzedzony m.in. przez Twittera, w którym 5,21 mln internautów spędziło średnio po prawie 47 minut. W stycznia Twitter był poza czołową dwudziestką.

WP.pl miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 8,95 do 9,16 mln, Onet.pl - z 8,81 do 8,95 mln, a Interia.pl - z 5,3 do 5,48 mln.
Natomiast na Allegro.pl liczba internautów zmalała z 11,99 do 11,47 mln, na OLX.pl - z 7,43 do 6,03 mln, a Ceneo.pl - z 6,29 do 5,81 mln.
W przeglądarkowej wersji YouTube’a użytkownik spędził średnio 8 godzin i 35,5 minuty, o 3,5 minuty mniej niż w styczniu.
Grupa Polsat-Interia przed Wirtualną Polską w mobile’u
Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,54 mln polskich internautów, spędzając przeciętnie po 3 godziny i prawie 59 sekund. Miesiąc wcześniej było to 26,58 mln użytkowników oraz 4 godziny i 37,5 minut średniego czasu korzystania.
YouTube zanotował 24,6 mln odwiedzających oraz 10 godzin i 53,5 minuty przeciętnego czasu korzystania, wobec 24,41 mln internautów oraz 14 godzin i 55,5 minuty średniego czasu w styczniu.
Grupa Polsat-Interia osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 19,47 do 19,81 mln, wyprzedzając pod tym względem Grupę Wirtualna Polska (spadek z 19,61 do 19,59 mln).
Google.com w mobile’u zanotowało miesiąc do miesiąca spadek z 24,06 do 23,87 mln użytkowników, a Facebook.com - z 16,96 do 16,77 mln.
Za to na Onet.pl liczba internautów zwiększyła się z 17,1 do 17,29 mln, na WP.pl - z 14,78 do 15,48 mln, na Interia.pl - z 14,25 do 14,65 mln, a na Gazeta.pl - z 12,55 do 12,85 mln.
Aplikacja TikToka z kolejnym rekordem
W porównaniu ze styczniem aplikacja mobilna Google’a osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 24,84 do 25,12 mln, ta YouTube’a - z 23,33 do 23,72 mln, a Facebooka - z 22,77 do 22,8.
Natomiast średni czas korzystania z każdej znacząco zmalał: w przypadku Google’a z godziny i 30,5 minuty do godziny i prawie 20 minut, w aplikacji YouTube’a - z 15 godzin i 6,5 minuty do 10 godzin i 59 minut, a w aplikacji Facebooka - z 15 godzin i 47,5 minuty do 12 godzin i prawie 14 minut.
Na pierwszych jedenastu miejscach jest siedem aplikacji Google’a oraz cztery należące do koncernu Meta.
Pod względem średniego czasu spędzanego przez użytkownika liderem pozostaje aplikacja TikTok - w lutym ten wskaźnik wyniósł 13 godzin i ponad 29 minut, podczas gdy w styczniu było to 19 godzin i 38 minut.
Z polskich aplikacji w zestawieniu jest kilka tych związanych z zakupami internetowymi: Allegro (10,41 mln użytkowników w lutym), InPost Mobile (9,54 mln) oraz OLX.pl (9,39 mln).
Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu na czele z ogromną przewagą jest Allegro, które miesiąc do miesiąca osiągnęło wzrost liczby użytkowników z 9,82 do 10,41 mln, a średni czas korzystania z aplikacji zmalał z godziny i 47,5 minut do godziny i prawie 27 minut.
W aplikacji Jakdojade liczba internautów zmniejszyła się z 2,24 do 2,12 mln, a w aplikacji Playera - z 1,47 do 1,28 mln.
Z aplikacji TVP VOD skorzystało 464,1 tys. użytkowników, każdy spędził w niej przeciętnie 4 godziny i 3 minuty.












