Onet, WP, Interia i Twitter ze wzrostami. Krócej na Facebooku, YouTubie i TikToku (Mediapanel z lutego)

W lutym br. Onet.pl, WP.pl i Interia.pl zanotowały spore wzrost liczby użytkowników i spędzanego przez nich czasu. Zmalał natomiast przeciętny czas korzystania z platform społecznościowych Facebook, YouTube i TikTok. Aplikacja mobilna TikToka osiągnęła kolejną rekordową liczbę polskich użytkowników - 11,6 mln.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Onet, WP, Interia i Twitter ze wzrostami. Krócej na Facebooku, YouTubie i TikToku (Mediapanel z lutego)

Według badania Mediapanel strony i aplikacje Grupy Google (bez osobno klasyfikowanego YouTube’a) w lutym br. odwiedziło 28,99 mln polskich internautów (dało to 96,54 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin i 37 minut. W styczniu br. Grupa Google zanotowała natomiast 29,28 mln polskich użytkowników, 97 proc. zasięgu oraz 6 godzin i 13 minuty przeciętnego czasu korzystania.

Spadki wyników zanotowało też kilku innych globalnych wydawców, co częściowo wynika z faktu, że luty miał trzy dni mniej od stycznia. Nie zestawiamy danych rok do roku, ponieważ dopiero od stycznia br. w wynikach Mediapanelu podawany jest średni czas korzystania.

YouTube (jako serwis www i aplikacja mobilna) miesiąc do miesiąca zanotował spadek liczby użytkowników z 26,88 do 26,57 mln i przeciętnego czasu korzystania z 19 godzin i 16 minut do 15 godzin i niecałych 31 minut, a przeglądarkowa wersja Facebooka - liczby odwiedzających z 22,77 do 22,3 mln oraz średniego czasu korzystania z 4 godzin i 45 minut do 4 godzin i prawie 31 minut.

Allegro przed Grupą RASP

Zmalały też wyniki niektórych polskich wydawców. Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek z 22,91 do 22,31 mln użytkowników i wzrost przeciętnego czasu spędzonego przez internautę z 2 godzin i 11 minut do 2 godzin i 23,5 minuty. Pod względem zasięgu została wyprzedzona przez Grupę Allegro, w której liczba internautów zmniejszyła się z 22,57 do 22,42 mln, a średni czas korzystania - z godziny i 52,5 minuty do godziny i 39 minut.

W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba odwiedzających zmalała z 22,23 do 21,84 mln, natomiast przeciętny czas korzystania wydłużył z 2 godzin i 36 minut do 2 godzin i 39,5 minuty.

Za to Grupa Polsat-Interia osiągnęła wzrost z 20,93 do 21,12 mln użytkowników oraz godziny i 22,5 minuty do godziny i prawie 26 minut przeciętnego czasu korzystania, a Grupa Agora - z 18,72 do 18,73 mln odwiedzających oraz 45,5 minuty do ponad 49 minut średniego czasu korzystania.

Do czołowej dwudziestki wskoczyła przeglądarkowa wersja Twittera. Odwiedziło ją 10,92 mln internautów, każdy spędził średnio 25 minut i 42 sekundy.

Z nadawców telewizyjnych najwyżej w zestawieniu jest Grupa TVN (13,78 ml użytkowników, 67 minut średniego czasu korzystania), a z radiowych - Eurozet (12,36 mln użytkowników, 7 minut i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania).

25,5 mln Polaków codziennie w internecie

Łączną liczbę internautów w Polsce tak jak miesiąc wcześniej oszacowano na 30 mln. W tej grupie 25,5 mln korzystało z sieci codziennie.

grafika

Wzrosty Onetu, WP i Interii

Google.com odwiedziło w lutym 28,06 mln polskich internautów, każdy spędził w serwisie średnio 2 godziny i 18,5 minuty. Miesiąc wcześniej było to 28,45 mln użytkowników oraz 2 godziny i 26,5 minuty przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast Google.pl miesiąc do miesiąca zanotowało spadek z 12,01 do 11,63 mln użytkowników oraz 33 minut i 35 sekund do 32 minut i 50 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.

Zwiększył się natomiast wyniki czołowych portali z treściami dziennikarskimi. Onet.pl osiągnął wzrost z 18,57 do 18,66 mln internautów oraz z godziny i 41,5 minuty do godziny i prawie 58 minut przeciętnego czasu korzystania, WP.pl - z 16,84 do 17,38 mln użytkowników oraz z godziny i 57 minut do 2 godzin i prawie 6 minut średniego czasu korzystania, a Interia.pl - z 15,34 do 15,7 mln użytkowników oraz z 59,5 minuty do godziny i 2,5 minuty średniego czasu korzystania.

W ostatnich dniach lutego, gdy zaczęła się inwazja militarna Rosji na Ukrainę, sekcje informacyjne czołowych portali zanotowały wzrost odwiedzalności sięgające 30 proc.

grafika

Na komputerach Twitter przed Netflixem

Tylko na komputerach strony i aplikacje Google miały w lutym 22,98 mln użytkowników, 76,52 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 29 minut i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, wobec 23,46 mln internautów, 76,5 proc. zasięgu oraz 2 godzin i 31 minut przeciętnego czasu korzystania w styczniu.

YouTube’a odwiedziło 16,79 mln użytkowników, z których każdy spędził na platformie przeciętnie 8 godzin i 35,5 minuty, a przeglądarkowy Facebook miał 15,97 mln odwiedzających oraz 5 godzin i prawie 19 sekund średniego czasu korzystania.

W porównaniu do stycznia spory spadek zanotował Netflix - z 5,77 do 5,06 mln użytkowników oraz z 7 godzin i 21 minut do 6 godzin i 24,5 minut przeciętnego czasu korzystania. Pod względem zasięgu został wyprzedzony m.in. przez Twittera, w którym 5,21 mln internautów spędziło średnio po prawie 47 minut. W stycznia Twitter był poza czołową dwudziestką.

grafika

WP.pl miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 8,95 do 9,16 mln, Onet.pl - z 8,81 do 8,95 mln, a Interia.pl - z 5,3 do 5,48 mln.

Natomiast na Allegro.pl liczba internautów zmalała z 11,99 do 11,47 mln, na OLX.pl - z 7,43 do 6,03 mln, a Ceneo.pl - z 6,29 do 5,81 mln.

W przeglądarkowej wersji YouTube’a użytkownik spędził średnio 8 godzin i 35,5 minuty, o 3,5 minuty mniej niż w styczniu.

grafika

Grupa Polsat-Interia przed Wirtualną Polską w mobile’u

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,54 mln polskich internautów, spędzając przeciętnie po 3 godziny i prawie 59 sekund. Miesiąc wcześniej było to 26,58 mln użytkowników oraz 4 godziny i 37,5 minut średniego czasu korzystania.

YouTube zanotował 24,6 mln odwiedzających oraz 10 godzin i 53,5 minuty przeciętnego czasu korzystania, wobec 24,41 mln internautów oraz 14 godzin i 55,5 minuty średniego czasu w styczniu.

Grupa Polsat-Interia osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 19,47 do 19,81 mln, wyprzedzając pod tym względem Grupę Wirtualna Polska (spadek z 19,61 do 19,59 mln).

grafika

Google.com w mobile’u zanotowało miesiąc do miesiąca spadek z 24,06 do 23,87 mln użytkowników, a Facebook.com - z 16,96 do 16,77 mln.

Za to na Onet.pl liczba internautów zwiększyła się z 17,1 do 17,29 mln, na WP.pl - z 14,78 do 15,48 mln, na Interia.pl - z 14,25 do 14,65 mln, a na Gazeta.pl - z 12,55 do 12,85 mln.

grafika

Aplikacja TikToka z kolejnym rekordem

W porównaniu ze styczniem aplikacja mobilna Google’a osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 24,84 do 25,12 mln, ta YouTube’a - z 23,33 do 23,72 mln, a Facebooka - z 22,77 do 22,8.

Natomiast średni czas korzystania z każdej znacząco zmalał: w przypadku Google’a z godziny i 30,5 minuty do godziny i prawie 20 minut, w aplikacji YouTube’a - z 15 godzin i 6,5 minuty do 10 godzin i 59 minut, a w aplikacji Facebooka - z 15 godzin i 47,5 minuty do 12 godzin i prawie 14 minut.

Na pierwszych jedenastu miejscach jest siedem aplikacji Google’a oraz cztery należące do koncernu Meta.

Pod względem średniego czasu spędzanego przez użytkownika liderem pozostaje aplikacja TikTok - w lutym ten wskaźnik wyniósł 13 godzin i ponad 29 minut, podczas gdy w styczniu było to 19 godzin i 38 minut.

Z polskich aplikacji w zestawieniu jest kilka tych związanych z zakupami internetowymi: Allegro (10,41 mln użytkowników w lutym), InPost Mobile (9,54 mln) oraz OLX.pl (9,39 mln).

grafika

Wśród aplikacji audytowanych w Mediapanelu na czele z ogromną przewagą jest Allegro, które miesiąc do miesiąca osiągnęło wzrost liczby użytkowników z 9,82 do 10,41 mln, a średni czas korzystania z aplikacji zmalał z godziny i 47,5 minut do godziny i prawie 27 minut.

W aplikacji Jakdojade liczba internautów zmniejszyła się z 2,24 do 2,12 mln, a w aplikacji Playera - z 1,47 do 1,28 mln.

Z aplikacji TVP VOD skorzystało 464,1 tys. użytkowników, każdy spędził w niej przeciętnie 4 godziny i 3 minuty.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport

"Kiedy ktoś kocha bardziej". Turecki hit telewizyjny w TTV

"Kiedy ktoś kocha bardziej". Turecki hit telewizyjny w TTV

100-lecie Plebiscytu "Przeglądu Sportowego". Ruszyło głosowanie na Najlepszego Sportowca Polski 2025

100-lecie Plebiscytu "Przeglądu Sportowego". Ruszyło głosowanie na Najlepszego Sportowca Polski 2025

Dziennikarka Polsat News z nagrodą Złoty BohaterON

Dziennikarka Polsat News z nagrodą Złoty BohaterON