Orange Polska za 110 mln zł kupuje spółkę Craftware z usługami CRM

Orange Polska kupiło 100 procent udziałów w firmie Craftware zajmującej się analizą, projektowaniem i wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Transakcja ma wzmocnić Orange na rynku klientów biznesowych. Craftware została wyceniona na 110 mln zł, w grupie Orange dołączy do przejętej półtora roku temu BlueSoft.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Umowę kupna Craftware podpisała w poniedziałek z ramienia Orange Polska właśnie firma BlueSoft. - Zakupy przenoszą się do sieci w coraz szybszym tempie, a to przyspiesza cyfryzację relacji z klientami w firmach. Nowoczesne systemy CRM, tzw. connected CRM, stają się sercem architektury IT w wielu przedsiębiorstwach. Wraz z dołączeniem Craftware, zyskujemy dostęp do tego szybko rozwijającego się segmentu rynkowego, a także kolejne możliwości by wykorzystać kompetencje, które posiadamy, m.in. w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, hybrydyzacji infrastruktury IT, integracji aplikacji czy migracji do chmury – komentuje Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. rynku biznesowego.

Telekom podkreśla, że dzięki temu zakupowi wzmocni swoją pozycję jako długoterminowego partnera strategicznego w cyfrowej transformacji klientów. - Postanowiliśmy, że Craftware będzie tworzył grupę kapitałową z BlueSoft. W ten sposób najlepiej wykorzystamy możli wości synergii - uzupełnia Bożena Leśniewska.

Craftware specjalizuje się we wdrażaniu rozwiązań Salesforce

Firma Craftware specjalizuje się we wdrażaniu i integracji rozwiązań Salesforce - z tego typu narzędzi korzysta ponad 150 tysięcy firm. Wśród klientów spółka ma m.in. duże firmy z branży farmaceutycznej, FMCG, handlu detalicznego czy finansów. - Kompetencje CRM/Salesforce jakimi dysponuje Craftware świetnie uzupełniają ofertę BlueSoft i całego ICT Orange. Dzięki tej transakcji BlueSoft istotnie rozszerzy swoją ofertę oraz potencjał realizacyjny, po transakcji cały zespół Grupy Kapitałowej BlueSoft będzie liczył ponad 1000 specjalistów. Oferta Craftware będzie skoncentrowana wokół szeroko pojętego środowiska technologii rozwijanych przez Salesforce. Istotnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o włączeniu Craftware do BlueSoft był również fakt, że obie firmy są organizacjami o podobnej kulturze i wartościach - ocenia Wojciech Pawiński, prezes zarządu BlueSoft.

W komunikacie giełdowym Orange podaje, że całkowita wartość przejętego przedsiębiorstwa (Enterprise Value) wyniesie około 110 milionów złotych. 87 milionów złotych zostało zapłacone przy podpisaniu umowy (obejmuje również zwyczajowe rozliczenia związane z gotówką, zadłużeniem, kapitałem obrotowym i wartością pieniądza w czasie).

Pozostała część będzie rozliczona przed końcem 2024 roku. Zostanie oparta o osiągnięcie przez Craftware określonych celów finansowych w latach 2021-2022, a także zostanie uzależniona od spełnienia określonych innych warunków. Kupno zostanie sfinansowane ze środków własnych Orange Polska oraz dostępnych źródeł finansowania.

Prezes Craftware Jacek Zabłocki, podkreśla, że przejęcie spółki przez Orange stanowi szansę na rozwój jej biznesu. - Naszym celem jest spełnianie potrzeb klientów za pomocą całego spektrum technologii i usług. Dzięki współpracy z BlueSoft będziemy to mogli robić jeszcze skuteczniej, jednocześnie skupiając się tak jak dotychczas na technologii Salesforce.com - skomentował Jacek Zawłocki.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK