Ożywienie nastrojów polskich konsumentów, coraz mniej z nas chce ciąć wydatki

Co trzeci Polak zamierza ograniczać wydatki na konsumpcję. W porównaniu ze styczniem, gdy cięcia deklarowała blisko połowa z nas, widać wyraźne ożywienie nastrojów polskich konsumentów - wynika z badania OMD.

km
km
Udostępnij artykuł:
Ożywienie nastrojów polskich konsumentów, coraz mniej z nas chce ciąć wydatki

W ubiegłym roku to właśnie pierwszy tydzień wakacji był momentem, gdy Polacy - na ogół pesymistycznie nastawieni do wydatków - deklarowali największą gotowość ich ponoszenia.

Natomiast w przedostatnim tygodniu czerwca 2014 r. bardziej restrykcyjnie swoim budżetem chciało zarządzać już tylko 33 proc. badanych.

Za poprawę intencji zakupowej badanych na przestrzeni całego roku odpowiada przede wszystkim spadek nastrojów pesymistycznych. Początek wakacji to moment, gdy najmniej osób mówi o konieczności ograniczania wydatków (obecnie 33 proc.). Rośnie za to grupa osób planujących wydatki w najbliższych tygodniach na tym samym poziomie (52 proc.).

W przeciwieństwie do ubiegłego roku, w obecnym można także zaobserwować powolny, ale stały wzrost nastrojów optymistycznych. Coraz więcej osób deklaruje, że będzie wydawać więcej. W ostatniej fali badania taką deklarację złożyło 15 proc. badanych.

grafika

"Wskaźnik Intencji Zakupowej" to projekt badawczy domu mediowego OMD, w którym co tydzień reprezentatywna próba 340 Polaków w wieku 15-59 lat z miast powyżej 20 tys. mieszkańców pytana jest o intencję zmiany poziomu wydatków w najbliższym czasie. Badanie jest realizowane metodą CAWI, w sposób ciągły od pierwszego tygodnia stycznia 2013 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]