Platforma Canal+ wejdzie na giełdę? TVN i właściciel UPC rozważają sprzedaż akcji

Firma ITI Neovision, operator Platformy Canal+, poinformowała, że analizuje wspólnie ze swoimi akcjonariuszami i doradcami możliwość debiutu giełdowego. Jej strategicznym akcjonariuszem ma być nadal Grupa Canal+, sprzedaż akcji rozważają natomiast TVN i właściciel UPC.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Platforma Canal+ wejdzie na giełdę? TVN i właściciel UPC rozważają sprzedaż akcji

W komunikacie ITI zaznaczono, że analiza możliwości debiutu giełdowego wynika z „prawa do pierwszej oferty publicznej (IPO) przysługującego akcjonariuszom mniejszościowym na mocy umów zawartych pomiędzy akcjonariuszami”.

- Grupa Canal+ zamierza utrzymać rolę strategicznego akcjonariusza w ITI Neovision SA. niezależnie od powyższego procesu oraz jego wyniku, który jest uzależniony od wielu czynników - w tym panujących warunków rynkowych oraz uzyskania niezbędnych zgód i zezwoleń - dodano.

Zaznaczono, że prowadzone są obecnie jedynie wstępne rozmowy.

Do Grupy Canal+ należy 51 proc. kapitału ITI Neovision. Mniejszościowymi akcjonariuszami są TVN z 32 proc. i fundusz LGI Ventures (należący do Liberty Global, właściciela m.in. UPC Polska) z 17 proc.

W ITI Neovision zmiany w zarządzie i kupno Kina Świat

W połowie ub.r.  funkcje prezesa i dyrektora generalnego ITI Neovision, objęła Edyta Sadowska. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.

Operator Platformy Canal+ od kwietnia 2017 do końca 2018 roku zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.

Na koniec czerwca br. Platforma Canal+ (wtedy jeszcze pod nazwą nc+) miała 2,16 mln abonentów, o 44 tys. więcej niż rok wcześniej. Z początkiem września przeprowadzono rebranding nc+ na Platformę Canal+, czemu towarzyszyła silna kampania marketingowa.

Platforma nc+ zadebiutowała wiosną 2013 roku z połączenia Cyfry+ (należącej do Grupy Canal+) i platformy n (zarządzanej przez ITI Neovision, będącej wtedy własnością Grupy ITI).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta