Po 14 latach koniec panowania Nokii. Samsung liderem sprzedaży telefonów

Po raz pierwszy od 14 lat Nokia nie będzie liderem całorocznej globalnej sprzedaży telefonów komórkowych. Pozycję lidera fińskiej firmie odbierze Samsung.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza IHS iSuppli prognozuje, że w 2012 roku Samsung zdobędzie 29 proc. udziału w globalnym rynku sprzedaży telefonów komórkowych, w porównaniu do 24 proc. w roku 2011. W tym samym czasie udział Nokii ma spaść z 30 proc. do 24 proc. Pierwszą piątkę mają uzupełnić Apple, ZTE i LG.

grafika

Samsung ma jednocześnie umocnić się na zdobytej w zeszłym roku pozycji lidera w segmencie smartfonów, zwiększając swój udział z 20 proc. do 28 proc. Drugie ma być Apple (20 proc.), a trzecia Nokia, dla której przewidywany jest spadek aż o 11 pkt. proc. (do 5 proc.). Tuż za fińską firmą mają znaleźć się HTC i RIM.

grafika

Według IHS iSuppli, w bieżącym roku sprzedaż smartfonów wzrośnie o 35,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, podczas gdy całkowita sprzedaż telefonów komórkowych zwiększy się tylko o ok. 1 proc. Dzięki temu penetracja smartfonów w całym rynku ma wzrosnąć z 35 proc. do 47 proc., a w 2013 roku sięgnąć 56 proc.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji