Point Group i Astro szykują dwa kanały do naziemnej telewizji cyfrowej

Platforma Mediowa Point Group i spółka Astro będą współpracować przy uruchomieniu dwóch kanałów telewizyjnych. Zostaną one zgłoszone do trwającego właśnie konkursu na nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W piątek PMPG poinformowała, że jej spółka zależna Media Works podpisała ze spółką Astro list intencyjny w sprawie podjęciem wzajemnej współpracy przy uruchomieniu i rozpowszechnianiu przez Media Works dwóch kanałów telewizyjnych.

W ramach współpracy, firma Astro odda w dzierżawę na rzecz Media Works swoją infrastrukturę techniczną niezbędną do rozpowszechniania programów telewizyjnych, a także odda w najem powierzchnię studyjną. Udostępniać będzie swoje doświadczenie, wiedzę i know-how w produkcji programów telewizyjnych.   - Szczegółowe warunki współpracy zostaną ustalone na podstawie szczegółowych umów, których zawarcie nastąpi po pozytywnym dla Media Works rozstrzygnięciu postępowań w przedmiocie udzielenia koncesji na rozpowszechnianie programów telewizyjnych ogłoszonych przez przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w dniu 20 grudnia 2012 roku - podano w komunikacie.

Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa PMPG, nie odpowiedziała kanały o jakim charakterze chcą uruchomić obie spółki. W ogłoszonym pod koniec grudnia ub.r. konkursie na cztery miejsca na MUX-1 Krajowa Rada chce wyłonić nadawców kanału społeczno-religijnego, filmowego, edukacyjno-poznawczego oraz dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Te cztery stacje mają zastąpić na MUX-1 kanały Telewizji Polskiej. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą do 25 lutego br., a Rada chce wyłonić jego zwycięzców w kwietniu br. (więcej na ten temat).

Platforma Mediowa Point Group jest m.in. wydawcą tygodnika „Wprost” i miesięcznika „Film”, a także serwisów internetowych, posiada również agencję reklamową Nano. Spółka od lat myśli od stworzeniu własnego kanału telewizyjnego, dotąd mówiła o stacji muzycznej pod marką Machina TV.

Należąca do Ryszarda Krajewskiego firma Astro produkuje obecnie pięć kanałów telewizyjnych: Next 3D, Next Man 3D, Next Young 3D, Next Lejdis 3D i Next Music. Spółka od wielu lat jest również producentem wykonawczym teleturnieju „Familiada” dla TVP2.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana