Polacy coraz dłużej oglądają telewizję, mniej czasu poświęcają prasie, radio króluje przed południem

W najbliższych dwóch latach średni dzienny czas oglądania przez Polaków telewizji przekroczy 280 minut, a czas słuchania radia będzie utrzymywał się na poziomie 273-274 minut - prognozuje ZenithOptimedia. Zmaleje czas czytania pracy, za to czas korzystania w internetu mobilnego wzrośnie w br. o 28 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według danych z badań Nielsena i Millward Brown w ub.r. Polacy dziennie korzystali z mediów tradycyjnych przez 602 minuty. Zdecydowanie najwięcej czasu poświęcali na oglądanie telewizji (272 minuty) i słuchanie radia (273 minuty), a po mniej więcej pół godziny na czytanie gazet (26 minut) i magazynów (31 minut).

ZenithOptimedia prognozuje, że w 2018 roku przeciętny czas dziennego korzystania z gazet zmaleje do 25,7 minut, a z magazynów do 29,2 minut. Za to czas oglądania telewizji wzrośnie o 10 minut, a słuchania radia - o minutę. Tym samym telewizja wyprzedzi pod tym względem radio o 8 minut.

grafika

Z danych Nielsena wynika, że Polacy od listopada do lutego oglądają telewizję przez prawie pięć godzin dziennie, a od czerwca do sierpnia - poniżej czterech godzin.

grafika

Czas dziennego korzystania z mediów tradycyjnych do 2018 roku wydłuży się do 611,2 minuty, co oznacza wzrost o 9,2 minuty w porównaniu z ub.r.

grafika

Z radia więcej Polaków niż z telewizji korzysta od godz. 5 do 14. W godz. 7-14 radia słucha ok. 30 proc. osób w naszym kraju, a telewizję ogląda 15-25 proc.

Późnym popołudniem i wieczorem króluje telewizja, której zasięg w godz. 20-21 sięga 50 proc., podczas gdy odsetek słuchających radia spada wtedy poniżej 15 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta