Połowa Polaków pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych

50,5 proc. ankietowanych Polaków pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych przeprowadzone po zmianie władzy w ubiegłym roku - wynika z sondażu United Surveys dla "Wirtualnej Polski". Negatywną ocenę deklaruje niespełna co trzeci ankietowany.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Połowa Polaków pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych
Marek Czyż w TVP, Fot. Wirtualnemedia.pl

Uczestnicy badania odpowiadali na pytanie, jak po roku od zmian w mediów publicznych oceniają ich rzetelność i jakość.

Wśród ogółu ankietowanych 50,5 proc. pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych. 15,1 proc. wybrało odpowiedź "zdecydowanie pozytywnie", a 35,4 proc. "raczej pozytywnie".

Negatywną ocenę o rzetelności i jakości nowych mediów wyraziło 29,7 proc. ankietowanych. 16,2 proc. wybrało odpowiedź "raczej negatywne", a 13,5 proc. "zdecydowanie negatywnie". Niezdecydowanych pozostaje 19,8 proc. badanych.

Ze zmian najbardziej zadowoleni są zwolennicy obecnej koalicji rządzącej (KO, Trzecia Droga, Lewica) - pozytywnie działalność mediów oceniło 76 proc. ankietowanych z tej grupy. W tym 30 proc. wskazało odpowiedź "zdecydowanie pozytywnie", a 46 proc. "raczej pozytywnie". Negatywne opinię o działaniu mediów publicznych ma w tej grupie 5 proc. ("raczej negatywnie"). 19 proc. nie ma zdania.

Wyborcy PiS i Konfederacji negatywnie o zmianach w mediach publicznych 

Wśród wyborców opozycji (PiS i Konfederacja) jest odwrotnie. 60 proc. osób z tej grupy ocenia zmiany w mediach negatywnie - w tym 38 proc. "zdecydowanie negatywnie", a 22 proc. - "raczej negatywnie". Pozytywną opinię wyraża jedynie 18 proc. zwolenników opozycji ("raczej pozytywnie"), natomiast 22 proc. pozostaje niezdecydowanych.

Wyborcy, którzy nie identyfikują się z żadnym ugrupowaniem politycznym, są podzieleni. Pozytywną ocenę wyraziło 42 proc. z tej grupy respondentów (2 proc. "zdecydowanie pozytywnie", 40 proc. "raczej pozytywnie"), natomiast negatywnie zmiany w mediach ocenia 39 proc. z nich (37 proc. raczej negatywnie, 2 proc. zdecydowanie negatywnie). Niezdecydowanych jest w tej grupie 19 proc.

Sondaż został przeprowadzony przez United Surveys na zlecenie Wirtualnej Polski w dniach 20–22 grudnia 2024 roku metodą CATI&CAWI na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [TYLKO U NAS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber

Powstała konkurencja dla otoMoto. Stoi za nią m.in. znany youtuber