Polsat liderem w DVB-T w październiku. TVP1 straciła najwięcej, rekordowy wzrost Super Polsat

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w październiku br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Super Polsat, a najwięcej straciła TVP1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W październiku 2017 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2016 roku zmniejszył się o 16,55 proc. i wyniósł 13,21 proc.

Druga była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 11,36 proc., po spadku o 17,68 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełnia TVP2. Jego średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,66 proc. i wyniósł 10,59 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp2-wyprzedzila-tvp1-ogladalnosc-telewizji-pazdziernik-2017 ##

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, której udział spadł o 2,91 proc. do 10 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału wzrósł o 41,93 proc. do 7,65 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TV4, która awansowała z siódmej pozycji. Jej udział wzrósł o 20,26 proc. do 5,52 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-programow-informacyjnych-pazdziernik-2017 ##

Siódme miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,12 proc. (rok wcześniej było to 4,68 proc., co oznacza wzrost wynoszący 9,40 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 3,96 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.

Na 16. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w październiku br. wyniósł 1,71 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w październiku ub.r. to 0,81 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 111,11 proc.

Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Metro - 0,51 proc. udziału w październiku br., WP również - 0,51 proc., Zoom TV - 0,44 proc. oraz Nowa TV - 0,36 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2017 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T utrzymał się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 14,52 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 19,56 proc. - największy w zestawieniu.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 2,02 proc. do 12,60 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (9,39 proc., do góry o 6,22 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (6,68 proc.; spadek o 15,55 proc.).

Również i tutaj najwięcej zyskał Super Polsat - było to 180 proc. do 2,10 proc. udziału.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska