Polska z najszybszym rozwojem stacjonarnego internetu

Polska ma największy na świecie przyrost mieszkańców uzyskujących dostęp do stacjonarnego, szerokopasmowego internetu - wynika z raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

Z raportu wynika, że od czerwca do grudnia 2011 roku w Polsce liczba szerokopasmowych przyłącz stacjonarnych na stu mieszkańców wzrosła o 5,4 procenta w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. To najwyższy wynik na świecie. Wzrostem powyżej 4 procent mogą pochwalić się jeszcze tylko Chile, Grecja i Portugalia. Jeśli chodzi o dostęp do internetu drogą radiową (także przez sieci komórkowe), w Polsce według OECD posiada go 53,5 procenta mieszkańców. To jeden z piętnastu najwyższych wyników na świecie.

 

grafika

Światowym liderem sieci stacjonarnych jest Szwajcaria. Tam penetracja takich łącz wynosi 40 procent. W sieciach radiowych zdecydowanie przoduje Korea Południowa, jedyny kraj na świecie gdzie na stu mieszkańców przypada więcej niż sto łącz radiowych. Ich penetracja wynosi aż 100,6 procenta.

Najpopularniejsze łącza to ciągle technologia DSL, korzystająca z przewodów miedzianych. Należy do niej  55,8 procenta rynku. Ciągle jednak traci ona na popularności na rzecz przyłączeń kablowych (30 procent) oraz światłowodowych (13,7 procenta).

W Polsce przyłączenia światłowodowe i LAN to ciągle rzadkość. Korzysta z nich zaledwie 0,4 procent użytkowników internetu. Komisja Europejska ogłosiła jednak w zeszłym tygodniu nową strategię, mającą pomóc w zwiększeniu popularność nowoczesnych łącz internetowych kosztem technologii DSL.

Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS