Polskie firmy chronią dane osobowe lepiej niż 4 lata temu

W polskich firmach działa obecnie dwa razy więcej niszczarek dodokumentów niż cztery lata temu, co jest wynikiem zwiększeniaświadomości ochrony danych osobowych - pokazuje porównanie raportuUniwersytetu Wrocławskiego z 2004 roku i tegorocznego badania TNSOBOP. Jednak w tym czasie zwielokrotniła się również liczbakradzieży poufnych wiadomości.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W 2004 roku 45 proc. pracowników biurowych zadeklarowało wankiecie przeprowadzanej przez Uniwersytet Wrocławski, że niesłyszało o kradzieży danych osobowych, natomiast w bieżącym roku 72proc. firm badanych przez TNS OBOP określiło procedury ochrony tychinformacji. W tym czasie dwukrotnie wzrosła liczba niszczarek dodokumentów i obecnie te urządzania działają już w 80 proc.wszystkich biur i 92 proc. tych zatrudniających powyżej 250pracowników.

Jednocześnie 7 proc. Polaków deklaruje, że padło ofiarąkradzieży danych osobowych, podczas gdy cztery lata temu toprzestępstwo był prawie nieznane szerszym grupom społecznym.Natomiast dla 40 proc. ankietowanych zagrożenie utratą swoichpoufnych informacji jest poważne.

Raport na temat bezpieczeństwa danych w polskich firmach zostałprzygotowany w 2004 roku pod kierownictwem Anny Macyszyn zUniwersytetu Wrocławskiego. Natomiast badanie na ten temat wśródreprezentatywnej grupy pracowników biurowych zostało przeprowadzonena przełomie września i października bieżącego roku przez TNS OBOPmetodą ankiety telefonicznej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?