Profesor Ewa Marciniak nową szefową CBOS

Rządowa pracownia badawcza Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) wybrała nową dyrektorkę. Dotychczasową szefową, prof. dr hab. Mirosławę Grabowską zastąpiła dr hab. Ewa Marciniak, wykładowczyni akademicka związana z Uniwersytetem Warszawskim.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Profesor Ewa Marciniak nową szefową CBOS
dr hab. Ewa Marciniak, fot. YouTube/Rzeczpospolita

Nowa dyrektor sprawującej nadzór nad ośrodkiem Fundacji Centrum Badania Opinii Społecznej została wybrana na pięcioletnią w otwartym postępowaniu konkursowym. Jest wykładowczynią Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego.

- Mam kilka pomysłów, które mogłyby wpłynąć na jej działanie. Odnoszą się one do kilku obszarów. Pierwszy z nich to badania. CBOS prowadzi przeważnie badania ilościowe - to, co widać w komunikatach. Natomiast ja chciałabym dodatkowo wprowadzić badania jakościowe, ponieważ dzięki nim głębiej wnikamy w procesy społeczne, potrafimy sformułować odpowiedź na pytanie, dlaczego coś się dzieje. To ważne uzupełnienie tradycyjnych sondaży - powiedziała  "Rzeczpospolitej" dr hab. Ewa Marciniak.

Centrum Badania Opinii Społecznej zostało założone w 1982 roku. Nadzór nad ośrodkiem ma premier, który obok Sejmu, Senatu i prezydenta deleguje do rady CBOS swojego przedstawiciela. CBOS realizuje sondaże poparcia partii politycznych, bada oceny rządu przez społeczeństwo, zaufanie do polityków oraz nastroje społeczne. Prowadzi także badanie "Aktualne problemy i wydarzenia".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska