Gmail traci, ale nadal liderem. W górę Poczta.o2.pl (TOP serwisów poczty elektronicznej)

Najpopularniejszą platformą poczty elektronicznej w Polsce jest bez zmian Gmail, natomiast na najdłużej przyciągają internautów serwisy WP, Onetu, Interii i o2.pl. Ten ostatni w skali roku osiągnął spory wzrost odwiedzalności.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W październiku br. przeglądarkową wersję Gmaila, działającą pod adresem mail.google.com, odwiedziło 8,26 mln polskich internautów. Wykonali w tym serwisie 237,09 mln odsłon, a każdy korzystał z niego przez godzinę, 20 minut i 7 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl

Gmail miał 1,3 mln użytkowników więcej niż witryna mailowa portalu WP.pl, na której 6,93 mln internautów wykonało 799,29 mln osłon, a każdy spędził przeciętnie 6 godzin, 36 minut i 35 sekund. Analogiczny serwis Onetu miał 4,85 mln użytkowników, 404,58 mln odsłon oraz 6 godzin, 32 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania. Na Onecie działa też system logowania Onet Konto, z którego skorzystało w zeszłym miesiącu 3,91 mln internautów, wykonując 46,19 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-pazdzierniku-2018-roku-wyniki-gemius-pbi,7171201980479105a ##

Serwis mailowy o2.pl zanotował 3,08 mln użytkowników, 290,38 mln odsłon oraz 6 godzin i 4 minuty średniego czasu korzystania, natomiast analogiczna witryna Interii przy 3,06 mln odwiedzających miała 86,32 mln odsłon oraz 5 godzin, 57 minut i 36 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika.

Zdecydowanie najniższe statystyki osiągnęła Poczta.gazeta.pl - 303,1 tys. użytkowników i 18,56 mln odsłon.

grafika

Na komputerach Gmaila odwiedziło 7,97 mln internautów, wykonując 229,62 mln odsłon oraz spędzając średnio godzinę, 22 minuty i 43 sekundy.

Poczta.wp.pl przy 5,81 mln użytkowników miała 591,51 mln odsłon oraz 6 godzin, 37 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Poczta.onet.pl zanotowała 3,99 mln użytkowników, 236,52 mln odsłon oraz 6 godzin, 27 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Na smartfonach i tabletach witryna mailowa WP.pl zanotowała 2,68 mln użytkowników, 207,78 mln odsłon oraz 2 minuty, 43 sekundy i 56 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę. Poczta.onet.pl miała 1,72 mln użytkowników, 168,06 mln odsłon oraz 3 godziny, 26 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Gmaila odwiedziło natomiast 497 tys. internautów, którzy wykonali 7,47 mln odsłon.

grafika

W skali roku Gmail stracił 3,41 pkt proc. zasięgu i 58,86 mln odsłon (to odpowiednio 10,3 i 19,9 proc. w dół), zyskując 7 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (10,9 proc. w górę).

Poczta.wp.pl zanotowała spadek o 1,74 pkt proc. zasięgu i 629,47 mln odsłon (6,5 i 44,1 proc. w dół) oraz wydłużenie przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika o 70 minut i 30 sekund (czyli 21,6 proc.). Natomiast Poczta.onet.pl przy spadku zasięgu o 0,28 pkt proc. (czyli 1,6 proc.) i liczby odsłon o 177,28 mln (30,5 proc.) zyskał 11 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania (3,1 proc.).

Witryna mailowa o2.pl zyskała 0,88 pkt proc. zasięgu, 91,3 mln odsłon oraz aż 2 godziny, 35 minut i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 8,6, 45,9 i 74,4 proc. w górę). Wyprzedziła dzięki temu serwis mailowy Interii, który stracił 0,8 pkt proc. zasięgu i 1,05 mln odsłon (6,8 i 1,2 proc. w dół).

grafika

Wśród mailowych aplikacji mobilnych zdecydowanym liderem jest Gmail, z którego w minionym miesiącu skorzystało 6,74 mln internautów. Gmail, tak samo jak Onet Poczta, nie jest a badaniu Gemius/PBI objęty audytem, więc nie ma danych o odsłonach i czasie korzystania.

Aplikacja Nowa Poczta Interia zanotowała 292 tys. użytkowników, 71,7 mln odsłon oraz 2 godziny, 8 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania. Po ponad 200 tys. użytkowników miały też Poczta o2 (227,6 tys.) i WP Poczta (200,5 tys.).

grafika

Aplikacja Gmaila straciła w skali roku 6,45 pkt proc. zasięgu (to 21 proc. w dół), a Onet Poczta - 0,54 pkt proc. (58,1 proc. w dół).

Natomiast Nowa Poczta Interia osiągnęła wzrost o 0,42 pkt proc. zasięgu, 39,48 mln odsłon oraz 20 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania przez internautę (to odpowiednio 66,7, 122,5 i 19,4 proc. w górę), a Poczta o2 - 0,05 pkt proc. zasięgu i 10,18 mln odsłon (6,5 i 31,7 proc. w górę) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 4 minuty i 57 sekund (czyli 2,2 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii