„Przegląd Sportowy” szuka oszczędności, zapowiada zwolnienia i cięcia pensji

Kierownictwo „Przeglądu Sportowego” zapowiedziało duże zmiany w newsroomie redagującym dziennik i dział sportowy „Faktu” (oba tytuły wydaje Ringier Axel Springer Polska). - W przypadku części osób mogą one prowadzić do konieczności wypowiedzenia warunków dotychczasowych umów - informuje Wirtualnemedia.pl redaktor naczelny „PS” Michał Pol.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według ustaleń portalu Wirtualnemedia.pl szefowie „Przeglądu Sportowego” poinformowali w ostatnich dniach zespół redagujący dziennik, że w najbliższym czasie przeprowadzona zostanie gruntowna analiza wszystkich procesów redakcyjnych. Chodzi zarówno o koszty i efektywność pracy dziennikarzy oraz wydatki na treści zewnętrzne (np. zdjęcia, depesze agencji informacyjnych), jak też strategię udostępniania materiałów w wydaniu drukowanym i serwisach internetowych. Celem mają być przede wszystkim oszczędności związane m.in. z tym, że w 2015 roku nie ma największych imprez sportowych, które mogłyby przynieść okresowe wzrosty sprzedaży „PS”.

- Zmiany w newsroomie sportowym mają dostosować redakcję oraz szeroką ofertę treści sportowych RASP do wymogów, jakie stawia dziś mocno konkurencyjny rynek. Zmiany obejmą wiele aspektów funkcjonowania redakcji w trybie, który nazywamy digital first, ale nie chcemy mówić o szczegółach nowych rozwiązań zanim zostaną wdrożone - opisał w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl Michał Pol, redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego”.

W obecnej formie newsroom sportowy RASP działa od października 2013 roku, kierowany przez Michała Pola i odpowiadającego za tytuły drukowane Przemysława Rudzkiego. Dziennikarze piszą dłuższe artykuły do „Przeglądu Sportowego” i ich krótsze wersje do działu sportowego „Faktu”, przygotowują też dodatkowe teksty do serwisu Sport.onet.pl (jak to działa w praktyce opisywaliśmy już jesienią 2013 roku).

Zapowiedziana właśnie reorganizacja oznacza również cięcia personalne.

- W przypadku części osób zmiany mogą prowadzić do konieczności wypowiedzenia warunków dotychczasowych umów, ale szczegóły zmian będziemy omawiać w pierwszej kolejności z pracownikami - poinformował Michał Pol.

Według osób związanych z redakcją, z którymi rozmawialiśmy, zwolnionych może zostać kilka, maksymalnie kilkanaście osób. Konkretnych decyzji jeszcze nie ogłoszono. Nie będą to zwolnienia grupowe, nie poinformowano o nich związku zawodowego pracowników Ringier Axel Springer Polska.

Przypomnijmy, że w marcu br. z funkcji dyrektor zarządzającej marką „Przegląd Sportowy” po roku pełnienia jej odeszła Marlena Jezierska, którą zastąpił Marcin Biegluk, kierujący też marką „Fakt” (więcej o tym). Natomiast w kwietniu ukazał się ostatni numer miesięcznika „Mecz”, a tygodnik „Tempo” (oba pisma redagowali dziennikarze „Przeglądu Sportowego”) przekształcono w comiesięczny dodatek do „PS” (więcej na ten temat).

W lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Przeglądu Sportowego” wynosiła 31 968 egz., o 16,24 proc. mniej niż w lutym ub.r., gdy rozgrywane były zimowe igrzyska olimpijskie (dane ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Z kolei serwis Przegladsportowy.pl w styczniu br. zanotował 2,36 mln użytkowników i 43,8 mln odsłon, wobec 592,8 tys. użytkowników i 16,4 mln odsłon rok wcześniej (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję