Reklama kredytu w Dominet Banku wprowadza w błąd

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do protestu zarzucającegoreklamie outdoorowej kredytu w Dominet Banku wprowadzanie odbiorcóww błąd. Instytucja nakazała firmę zmianę sloganów "decyzja w 5minut" i "na dowód osobisty".

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Autor skargi otrzymanej przez Komisję Etyki Reklamy zarzuciłreklamie outdoorowej kredytu gotówkowego w Dominet Banku, żezawarte w niej stwierdzenia "decyzja w 5 minut", "do 50 tysięcy zł"i "na dowód osobisty" są nieprawdziwe. "W 5 minut od wypełnieniawniosku można otrzymać tylko wstępną informację o zdolnościkredytowej, a na decyzję o przyznaniu kredytu trzeba czekać do 4dni" - napisał w swoim proteście, dodając, że "dowód osobisty służydo identyfikacji klienta, trzeba jednak podać miejsce pracy, bybank mógł telefonicznie sprawdzić podane we wniosku dane ozatrudnieniu i zarobkach".

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty wykorzystywaniabraku wiedzy odbiorców i w konsekwencji wprowadzania ich w błąd codo warunków kredytu. Dominet Bank uzasadniał, że w przekaziepromocyjnym podkreślał wymaganie dowodu osobistego, ponieważ inneinformacje o kliencie uzyskuje we własnym zakresie. Ponadto firmawyjaśniła, że reklamy nie zawiera sugestii o podejmowaniu przezbank ostatecznej decyzji kredytowej w 5 minut od chwili złożeniawniosku.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy uznała, że przekazpromocyjny wprowadza konsumentów w błąd, nie informując jasno ofaktycznych warunkach otrzymania kredytu. Instytucja oceniła, że wreklamie konieczne jest wprowadzenie zmian, promowana oferta nierodziła wątpliwości.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej