Reklama online w drugim kwartale 2024 r. urosła o ponad jedną piątą. Raport IAB Polska/PwC AdEx

W drugim kwartale 2024 roku wydatki na reklamę online wzrosły o 21 proc. względem porównywalnego okresu roku wcześniejszego. Dzięki temu dynamika odnotowana w całym półroczu wyniosła prawie 18 proc., a wartość wydatków wyniosła 4,3 mld zł.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Reklama online w drugim kwartale 2024 r. urosła o ponad jedną piątą. Raport IAB Polska/PwC AdEx
fot. Shutterstock.com

W porównaniu do pierwszego kwartału 2024 roku, w którym dynamika wzrostu wydatków na reklamę online wyniosła 14 proc., tempo rozwojowe w kolejnych trzech miesiącach przyspieszyło do 21 proc. Dzięki temu w całym półroczu wydatki na ten kanał komunikacji wzrosły o prawie 640 mln zł, co przełożyło się na dynamikę rok do roku na poziomie 18 proc. i wartość 4,3 mld zł. 

“Jeśli obserwowane trendy się utrzymają, w roku 2024 może dojść do osiągnięcia rekordowych 9 mld zł” - wskazano w raporcie. 

Dwucyfrowe wskaźniki wzrostu w najważniejszych formatach

Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie – dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), która pozyskała w badanym okresie 44 proc., przed komunikacją SEM, stanowiącą prawie jedną trzecią tortu reklamowego online.

Większość formatów odnotowała dwucyfrowe wskaźniki wzrostu, poza komunikacją e-mail marketingową oraz reklamą natywną, które zaliczyły kilkuprocentowe spadki. Największy udział we wzroście wartości rynku miała reklama wideo, która osiągnęła indeks na poziomie 34 proc. Wysoką dynamikę odnotowały też kanały: mobile (34 proc.) oraz social media (37 proc.). 

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Ścisłe podium pozostaje bez zmian, a niekwestionowanym liderem jest wciąż handel. Największe wzrosty odnotowały branże FMCG („higiena i pielęgnacja”, „żywność” oraz „napoje i alkohole”), a także telekomunikacja.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style