Reklama Persila wprowadza w błąd, bo detergent "nie jest miły dla planety"

ASA, czyli Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy stwierdził, że reklama marki środków piorących Persil (w Wielkiej Brytanii należącej do koncernu Unilever) wprowadza w błąd, ponieważ informuje, że produkt jest "miły dla planety". Wg ASA to mylące i reklama w takiej wersji nie może być emitowana na Wyspach Brytyjskich.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklama Persila wprowadza w błąd, bo detergent "nie jest miły dla planety"

Reklama, do której ustosunkowała się ASA promowała środki piorące Persil w Wielkiej Brytanii. Pokazano w niej m.in. dzieci, które zbierają śmieci na plaży, a lektor mówi o tym, że produkt jest "miły dla planety". Umieszczono w niej zdanie o tym, że Persil „usuwa plamy w temperaturze 30C” i pokazano butelkę Persil, która ma być w 50 proc. wykonana z plastiku pochodzącego z recyklingu.

W ocenie brytyjskiego regulatora takie stwierdzenie jest bezpodstawne i mylące, bo sugeruje, że produkt Persila ma pozytywny wpływ na środowisko.

Taka ocena reklamy Persila przez ASA to element walki tego regulatora z coraz bardziej powszechnym i szkodliwym zjawiskiem greenwashingu. Urząd swoimi decyzjami chce skłonić reklamodawców do tego, by zaprzestali stosować w swoich reklamach sformułowań określających produkty jako ekologiczne lub zrównoważone w sytuacjach, gdy nie jest to prawdą.

Spora reklama Persila

Brytyjski regulator przyznał, że przekaz zawarty w reklamie Persil może być uzasadniony tylko wtedy, jeśli produkt zapewnia korzyści środowiskowe w porównaniu z innymi podobnymi produktami.

– Chociaż przyznaliśmy, że Persil podejmuje działania w celu zmniejszenia wpływu swoich produktów na środowisko, nie widzieliśmy dowodów ani analiz wykazujących ogólny wpływ na środowisko opisywanych detergentów w płynie w całym ich cyklu życia, w porównaniu z wcześniejszymi produktami Persil lub innymi produktów. Nie było dowodów na prawdziwość twierdzenia „milszy dla naszej planety" – uzasadnił swoją decyzję brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA).

Unilever w odpowiedzi na decyzję ASA wyjaśnił, że reklama pokazuje, że płynny detergent jest „milszy” dla planety, ponieważ oszczędza energię dzięki szybkiemu praniu w niższych temperaturach, a także dlatego, że wykorzystuje plastik z recyklingu.

W Polsce marka Persil należy do firmy Henkel.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?