Reklama Żywca wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości

Internetowy banner piwa Żywiec naruszył ustawę o wychowaniu w trzeźwości - uznała Komisja Etyki Reklamy. Przekaz obiecywał „najlepsze przed Tobą” również niepełnoletnim użytkownikom.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Banner piwa Żywiec, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, wyświetlał każdemu odbiorcy pytanie, czy ukończył 18 lat. Jednak – jak zauważył autor protestu – nawet po wybraniu negatywnej odpowiedzi reklama przekierowywała na stronę Żywca. Tam pojawiał się napis „Nie masz ukończonych 18 lat, ale NAJLEPSZE przed Tobą”, a obok niego – kufel piwa. Autor skargi uznał, że taki przekaz narusza ustawę o wychowaniu w trzeźwości.

Odpowiadająca za tę reklamę Grupa Żywiec wyjaśniła, że banner w opisywanej formie pojawił się w internecie wskutek błędu. „Omyłka ta została skorygowana i obecnie nie zachodzi sytuacja, która podniesiona została w skardze konsumenckiej” – podkreśliła firma.

W ocenie Komisji Etyki Reklamy banner w postaci opisanej przez autora skargi naruszył ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zespół orzekający uznał też, że reklama nadużyła zaufania odbiorców i wykorzystała ich brak doświadczenia lub wiedzy, łamiąc w ten sposób branżowy kodeks etyczny. Członkowie komisji docenili jednocześnie, że Grupa Żywiec szybko zareagował na skargę, modyfikując odpowiednio przekazu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu