Reklamy w mobilnej wersji Facebooka są skuteczniejsze niż w normalnej?

Współczynnik klikalności (CTR) reklam w mobilnej wersji Facebooka jest aż 15-krotnie wyższy niż w tradycyjnej – wynika z raportu agencji AdParlor.

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

Badania przeprowadzone przez AdParlor wskazują, że w reklamę wyświetlaną przez Facebooka na urządzeniu mobilnym klika 1,32 procenta użytkowników. W standardowej wersji serwisu jest to zaledwie 0,086 procenta.

Zdecydowanie najwyższe CTR wśród mobilnych platform ma Android. Współczynnik klikalności reklam na Facebooku w wersji przeznaczonej dla systemu Google wynosi 1,23 procenta, podczas gdy na iPhone'ie i BlackBerry jest to tylko 0,76 procenta.

Przy tym koszt jednego kliknięcia reklamy (CPC) jest w wersji mobilnej mniejszy o 30 procent niż w wersji przeglądarkowej. Wynosi zaledwie 42 centy.

Osoby które trafiły na jakąś stronę przez reklamę w mobilnej wersji Facebooka piszą 22 procent więcej komentarzy i klikają „Lubię to!” 63 procent częściej niż użytkownicy sprowadzeni pod jakiś adres przez przeglądarkowego FB.

Reklamy mobilne ciągle pozostają w tyle jeśli chodzi o wskaźnik konwersji (kliknięć w reklamy na kliknięcia „Lubię to!” na profilu danej marki). Według badań AdParlor wynosi on 68,4 procenta przy 74,45 procenta w przypadku „dużych” reklam. Ponadto, przeglądarkowy Facebook ma także dużo bardziej zaangażowanych użytkowników. Tworzą oni posty, klikają w linki i oglądają zdjęcia w galerii 6-8 razy częściej niż osoby które trafiły na daną stronę dzięki mobilnej aplikacji portalu społecznościowego.

grafika
Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej