Renoma i dobre opinie kluczowe przy wyborze niezależnego warsztatu samochodowego

Kierowcy wybierając warsztat niezależny szukają już nie tylko niskich cen. Ważne są też m.in. odpowiednie podejście do klienta, wykwalifikowany personel i standard porównywalny z wizytą w stacjach autoryzowanych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wybierając niezależny warsztat samochodowy, 82 proc. respondentów kieruje się przede wszystkim jego renomą i dobrymi opiniami.

Na wizytę w warsztacie najchętniej umawiamy się telefonicznie lub osobiście. Prawie co trzeci badany zdecyduje się na wizytę w serwisie, kiedy będzie miał tam możliwość doglądania naprawy.

grafika

W ofercie warsztatu najważniejsze dla klientów są kwestie związane bezpośrednio z jakością i warunkami naprawy, takie jak konsultowanie dodatkowych wydatków dotyczących naprawy (na co wskazało 94 proc. badanych), przejrzystość kosztów (92 proc.), czy gwarancja na naprawy (91 proc.).

Blisko 2/3 kierowców oczekuje, że w serwisie będzie czysto, prawie 60 proc. chce doglądać napraw, niemal połowa spodziewa się, że będą zapewnione toalety dla klientów, 42 proc. oczekuje, że warsztat da samochód zastępczy na czas naprawy, a 40 proc. badanych chciałoby czekać na odbiór auta w wygodnej poczekalni.

grafika

Kwestia, która najbardziej przeszkadza respondentom podczas korzystania z usług serwisu, to nieuprzejmość personelu – wskazało na to 91 proc. kierowców. Klienci zdecydowanie nie lubią też opóźnień w usłudze (86 proc.) czy płacenia za nieuzgodnione naprawy (84 proc.).

Wśród cech personelu szczególnie pożądana jest rzetelność (97 proc.) i doświadczenie (96 proc.), a także umiejętność doradzenia klientowi (93 proc.) oraz znajomość nowoczesnych technologii (91 proc.).

grafika

84 proc. badanych wróci do tego samego warsztatu, bo ufa, że tam dobrze mu naprawią samochód. Niska cena jako powód korzystania z tego samego serwisu plasuje się na 3. miejscu – wskazało na nią 63 proc. kierowców. Inne istotne elementy to bliskość miejsca zamieszkania, na co wskazało 2/3 badanych, czy terminowość usług (62 proc.).

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Castrol w sierpniu 2014 r. metodą CAWI na grupie 509 kierowców samochodów, którzy odwiedzili niezależny warsztat samochodowy przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję