Rimmel podejmuje walkę z cyberprzemocą dotyczącą urody (wideo)

Marka kosmetyczna Rimmel (należy do Coty) rozpoczęła kampanię pod hasłem #Iwillnotbedeleted. Wykorzystany w niej spot bazuje na emocjach, by walczyć z przemocą w sieci dotyczącą wyglądu i urody.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Bohaterami spotu reklamowego są młodzi ludzie, którzy autentycznie doświadczyli przemocy  w sieci i hejtu związanych z ich wyglądem czy urodą. Obok nich pojawiają się też ambasadorki marki, jak np. Rita Ora, Cara Delevingne, blogerka Tess Daly, brytyjski model Eden i amerykańsko-kuwejcka blogerka, modelka i projektantka mody Ascia Al Faraj .

Podstawą kampanii są badania przeprowadzone przez Rimmel wśród 11 tys. kobiet w wieku 16-25 lat z całego świata. Ich wyniki pokazują, że jedna na cztery kobiety doświadczyła cyberprzemocy, a 57 proc. tych kobiet cierpi z tego powodu w samotności.  Badanie ujawniło również, że prawie połowa (46 proc.) kobiet, które doświadczyły cyberprzemocy zmaga się teraz m.in. z zaburzeniami odżywiania.

Jak podają przedstawiciele firmy, badania ujawniły rosnący globalny problem. Hejt w sieci związany z wyglądem spowodował, że 32 proc. kobiet usunęło swoje profile z mediów społecznościowych, a 22 proc. badanych po takiej fali nienawiści usuwało zdjęcia z sieci. Według badań, 115 milionów obrazów jest usuwanych każdego roku w wyniku cyberprzemocy.

Marka Rimmel nawiązała ponadto współpracę z organizacją non-profit działającą na rzecz zwalczania cyberprzemocy, The Cybersmile Foundation. Ma to pomóc osobom w każdym wieku wyrazić siebie w mediach społecznościowych bez obawy przed negatywnymi komentarzami lub zemstą.

Rimmel i Cybersmile wspólnie pracują nad stworzeniem wirtualnego asystenta AI, The Cybersmile Assistant, który będzie pomagał ofiarom cyberprzemocy. Ma zostać wprowadzony w kilku wersjach językowych w przyszłym roku.

- Wierzymy, że dzięki udostępnieniu tego filmu i realizacji tej kampanii zwiększymy globalną świadomość tego problemu. Nasze partnerstwo z The Cybersmile Foundation jest integralną częścią naszych prób znalezienia rozwiązań niektórych z tych globalnych problemów - powiedziała Sara Wolverson, wiceprezes ds. globanego marketingu marki Rimmel w Coty.

Kampania Rimmel jest częścią szerszej strategii firmy Coty zakładającej zwalczanie uprzedzeń i dyskryminacji.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]