Robert Kubica stracił na wartości

Marki sponsorujące BMW Sauber - zespół Formuły 1, w którym startujeRobert Kubica - osiągają coraz mniejsze korzyści reklamowe zrelacji telewizyjnych - wynika z danych Pentagon Research. Wiążesię to z malejącą oglądalnością wyścigów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Sponsorzy zespołu BMW Sauber, w którym jeździRobert Kubica, dzięki relacjom w polskich stacjachtelewizyjnych z pierwszego wyścigu w bieżącym roku - Grand PrixAustralii - zaoszczędzili na reklamach 1,72 mln zł. Ekspozycje tychmarek podczas transmisji z kolejnego wyścigu - GP Malezji -osiągnęły wartość marketingową 711 tys. zł, która następnie niecowzrosła (1,23 mln zł podczas relacji z GP Chin), ale późniejustabilizowała się na niskim poziomie: 623 mln zł (GP Bahrajnu),616 mln zł (GP Hiszpanii) i 613 mln zł (GP Monako).

Ten spadek telewizyjnej wartości sponsoringu BMWSauber wiąże się ze słabymi wynikami osiąganymi przezzawodników tego teamu - w tym Roberta Kubicę - i wynikającą z tegomalejącą oglądalnością kolejnych transmisji. Relację z pierwszegowyścigu w tym roku (GP Australii 29 marca) oglądało w polskiejtelewizji (wg danych AGB Nielsen Media Research) 2,5 mln osób,natomiast transmisję z GP Monako (24 maja) - 1,8 mln widzów.

Badanie opiera się na prowadzonym przez Pentagon Researchmonitoringu programów sportowych emitowanych w TVP1, TVP2, paśmiewspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsacie,Polsacie Sport i TV4.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?