Rynek casual games wart ponad 2 miliardy dolarów

Rynek casual games osiągnie w bieżącym roku wartość 2,25 miliardadolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Obecnie rynek ten rośnie w średnim rocznym tempie na poziomie 20procent - informuje serwis GameSpot, powołując się na daneorganizacji Casual Games Association (CGA).

Casual games często nazywane są grami logicznymi. Są to prostegry, w przypadku których opanowanie ich zasad nie zajmuje więcejniż kilka minut. Najlepsze i najpopularniejsze przykłady takichgier to Tetris, Zuma, Pasjans czy Saper.

Organizacja CGA swoje szacunki oparła na danych uzyskanychbezpośrednio od twórców i sprzedawców gier, a także na podstawiebadań przeprowadzonych przez firmy Pearl Research i ScreenDigest.

Według CGA w casual games gra obecnie grubo ponad 200 milionówludzi na całym świecie (52 procent - kobiety, 48 procent -mężczyźni). Interesujące jest jednak, że aż 74 procent osóbpłacących za tego typu gry stanowią kobiety.

źródło: GameSpot

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej