Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę, IE i Firefox w dół

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym br. zanotowała wzrost udziału zarówno na globalnym, jak i polskim rynku, umacniając się na pozycji zdecydowanego lidera.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 48,71 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 48,15 proc. w styczniu.

W tym samym czasie spadki zanotowały kolejne w rankingu przeglądarki Internet Explorer Microsoftu (z 19,28 proc. do 18,91 proc.), Firefox (z 16,96 proc. do 16,53 proc.) oraz Safari firmy Apple (z 10,28 proc. do 10,21 proc.). Zyskała natomiast zamykająca pierwszą piątkę zestawienia Opera (z 1,58 proc. do 1,63 proc.).

grafika

W Polsce Chrome również umocnił się na pozycji lidera. Przeglądarka Google odnotowała wzrost z 47,21 proc. w styczniu do 48,1 proc. w lutym, podczas gdy drugi w naszym kraju Firefox - spadek z 32,54 proc. do 31,99 proc.

W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera (wzrost z 7,69 proc. do 7,94 proc.), która powiększyła przewagę nad Internet Explorerem (spadek z 7,41 proc. do 7,39 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (spadek z 2,31 proc. do 2,01 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały