Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę, IE poniżej 30 proc.

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w lutym powiększył przewagę nad Internet Explorerem, którego udział po raz pierwszy spadł poniżej 30 proc. Aplikacja Google straciła natomiast na polskim rynku, co wykorzystał liderujący Firefox.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w lutym Chrome miał w skali globalnej 37,09 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 36,52 proc. w styczniu. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 30,71 proc. do 29,82 proc. rynkowego udziału.

Stracił także trzeci w rankingu Firefox - z 21,42 proc. do 21,34 proc. Zyskały natomiast zamykające pierwszą piątkę przeglądarki Safari firmy Apple (8,6 proc. - wzrost o 0,31 pkt. proc.) oraz Opera (1,22 proc. - wzrost o 0,03 pkt. proc.).

grafika

W Polsce zdecydowanie prowadzi Firefox, który między styczniem a lutym zanotował wzrost z 44,25 proc. do 45,24 proc. udziału w naszym rynku. Stracił natomiast wcześniej sukcesywnie zmniejszający dystans do lidera Chrome - z 34,12 proc. do 33,06 proc.

Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (12,53 proc. - wzrost o 0,37 pkt. proc.), Opera (6,38 proc. - spadek o 0,39 pkt. proc.) oraz Safari (1,73 proc. - wzrost o 0,05 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style