Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę na świecie i w Polsce, w dół IE

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w sierpniu 2015 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku, powiększając i tak już wyraźną przewagę nad rywalami.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w sierpniu br. Chrome miał w skali globalnej 52,82 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 51,74 proc. w lipcu.

W tym samym czasie spadki zanotowały kolejne w rankingu aplikacje: Internet Explorer Microsoftu (z 17,19 proc. do 15,99 proc.), Firefox (z 15,68 proc. do 15,62 proc.), Safari firmy Apple (z 9,79 proc. do 9,31 proc.) oraz Opera (z 1,83 proc. do 1,81 proc.).

grafika

W Polsce Chrome również zanotował wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w sierpniu br. 49,87 proc. udziału w naszym rynku, wobec 49,46 proc. w lipcu. Zyskał także, ale znacznie mniej, drugi Firefox - z 27,93 proc. do 28,02 proc.

Walkę o trzecie miejsce wygrywa co prawda Internet Explorer, ale po wyraźnym spadku (z 10,66 proc. do 9,47 proc.) jego przewaga nad Operą (wzrost z 7,86 proc. do 8,04 proc.) znacząco zmalała. Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 1,69 proc. do 1,84 proc.).

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/chrome-blokuje-reklamy-w-formacie-flash-to-malo-wydajna-i-niebezpieczna-technologia ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK