Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 3 proc., TVP1 wyprzedziła TVN

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 2,55 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a TVP1 wyprzedziła TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,97 mln spotów reklamowych, o 4,76 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,20 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 21,42 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,80 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów, TVP1 wyprzedziła TVN

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 628,64 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,98 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-listopad-2022-tvp1-lider-tvp-sport-rekord-jak-ogladac-mundial-lider-tvn24,7169735431784577a ##

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której wpływy zwiększyły się o 52,19 proc. do 467,54 mln zł. Stacja transmutuje większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu w Katarze, który wystartował 20 listopada br.

Podium uzupełnia TVN, który spadł z drugiej lokaty (428,74 mln zł; - 0,03 proc.). Czwarta była TVP2 (261,17 mln zł; + 5,15 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 111,39 mln zł i spadkiem o 9,85 proc.

grafika

Biedronka zwiększyła wydatki na reklamę telewizyjną, a Lidl je zmniejszył

Najwięcej na reklamę w telewizji - 122,49 mln zł - w listopadzie 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 2,57 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (102,35 mln zł; w dół o 13,09 proc.) i Us Pharmacia Inc. (83,90 mln zł; + 26,01 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe