Rynek słodyczy czekoladowych wzrósł do prawie 5 mld zł

W ciągu 12 miesięcy kończących się w marcu 2012 r. rynek słodyczy czekoladowych wzrósł o 6,4%, do prawie 5 mld zł, wynika z danych Nielsena opublikowanych przez Parkiet. Jednak ilościowy wzrost wyniósł zaledwie 3,9%.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Jeszcze gorzej wypada segment cukierków. W ujęciu wartościowym skurczył się o 1,7%, do 1,04 mld zł. Wolumen sprzedaży poszedł w dół aż o 4,8%" - czytamy w gazecie.

"Wyraźnie widać wyhamowanie dynamiki wzrostu sprzedaży rynku słodyczy. Oczekiwania branży były mocno przeszacowane w stosunku do realiów rynkowych" - powiedział prezes Mieszka Marek Malinowski, cytowany przez Parkiet.

Jego zdaniem, biorąc pod uwagę wzrost cen produktów (to wynik drożejących surowców), 6% dynamikę rozwoju rynku należy uznać za porażkę.

"Ponadto, odczuwalny jest wzrost kategorii tańszych słodyczy, szczególnie w kanałach sprzedaży, które uważane są za dyskontowe. Ale najbliższe kwartały mogą pokazać realną dynamikę na poziomie bliskim zera" - dodał Malinowski.

Z optymizmem patrzy natomiast w przyszłość Bernard Węgierek, prezes firmy Otmuchów zajmującej się m.in. produkcją słodyczy pod markami sieci handlowych.

"Nasza sprzedaż mocno rośnie. To właśnie marki własne są beneficjentami trwającego kryzysu. Klienci odwracają się od droższych produktów i coraz częściej robią zakupy w dyskontach" - ocenił w gazecie Węgierek.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana