SDP pisze list w obronie obecnej redakcji „Rzeczpospolitej”

Nowe kierownictwo Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich skierowało list otwarty do Grzegorza Hajdarowicza, nowego właściciela Presspubliki, o niezmienianie redakcji „Rzeczpospolitej” i „Uważam Rze”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

List otwarty do Grzegorza Hajdarowicza napisali prezes SDP Krzysztof Skowroński oraz wiceprezesi Agnieszka Romaszewska-Guzy i Piotr Legutko, wybrani niedawno do władz związku (więcej na ten temat). „Dziennik ‘Rzeczpospolita’ i tygodnik ‘Uważam Rze’ są dziś ważnym filarem debaty publicznej. Sukces obu tytułów jest efektem pracy zespołów dziennikarzy i publicystów” - argumentują. „Szanując Pana prawa właścicielskie, apelujemy o umożliwienie kontynuowania pracy redakcji w obecnym składzie”. To byłby ważny i pozytywny sygnał dla znacznej części opinii publicznej i środowiska dziennikarskiego” - podkreślają.

>>> Leśniak prezesem Presspubliki Tomasz Wróblewski w zarządzie   Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu podobny list do Hajdarowicza - o niezmienianie redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” i „Uważam Rze” Pawła Lisickiego - skierowali publicyści obu tytułów (przeczytaj o tym więcej).

Jak napisali publicyści "Rz", list powstał w związku z zeszłotygodniowym oświadczeniem Hajdarowicza na temat przyszłości gazety oraz "wobec licznych enuncjacji medialnych dotyczących losów gazety i ewentualnych zmian kadrowych".

Hajdarowicz napisał w oświadczeniu umieszczonym na stronie internetowej dziennika, że "Rzeczpospolita" będzie "liberalno-konserwatywna, szanująca prawa każdego obywatela, broniąca zasad wolnego rynku, sprzyjająca przedsiębiorczości i inspirująca do działania" (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały