Serwisy SVoD w dobrej formie. 28 procent użytkowników więcej w 2019 roku

Serwisy typu SVoD dobrze radziły sobie w 2019 roku - wynika z danych firmy analitycznej Digital TV Research. W ubiegłym roku liczba użytkowników tych platform wzrosła globalnie o 28 procent osiągając na całym świecie poziom 642 milionów. Najwięcej abonentów SVoD jest obecnie w USA, które wyprzedzają pod tym względem Chiny.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Serwisy SVoD w dobrej formie. 28 procent użytkowników więcej w 2019 roku

Serwisy SVoD to platformy oferujące dostęp do filmów i seriali w technologii streamingu w zamian za miesięczną lub roczną subskrypcję opłacaną przez użytkowników.

W ostatnich latach rynek ofert SVoD dynamicznie rośnie. Świadczą o tym m.in. coraz lepsze wyniki serwisu Netflix, a także udane starty takich platform jak Disney+ czy serwisu HBO Max.

Dobry 2019 rok

Teraz firma analityczna Digital TV Research opublikowała dane wskazujące, że cała branża SVoD może zaliczyć 2019 r. do udanych.

W ub.r. globalna liczba użytkowników filmowych serwisów streamingowych wyniosła 642 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 28 proc. Analizy wskazują, że statystycznie na jednego użytkownika w 2019 r. przypadało 1,59 subskrypcji na platformach SVoD, podczas gdy rok wcześniej wskaźnik ten był na poziomie 1,44 subskrypcji.

Według Digital TV Research w ub.r. największa liczba (ok. 200 mln) abonentów usług streamingu wideo to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, na 2. miejscu znajdują się Chiny. W USA w 2019 r. przybyło 43 mln subskrybentów SVoD, podczas gdy w Chinach ich liczba wzrosła o 35 mln.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]