Bloober Team ogłasza datę premiery „Silent Hill 2”

Studio Bloober Team podało datę premiery gry wideo „Silent Hill 2”. Tytuł ukaże się w wersji na komputery i konsole PlayStation 5.

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:
Bloober Team ogłasza datę premiery „Silent Hill 2”
Plakat gry „Silent Hill 2”

Premiera „Silent Hill 2” została wyznaczona przez Bloober Team na 8 października br. Natomiast w piątek 31 maja rozpoczęła się przedsprzedaż gry. Można ją zamawiać w wersji cyfrowej na komputery i konsole PlayStation 5 oraz w wersji pudełkowej na PlayStation 5.

„Silent Hill 2”: data premiery i ceny

Gra „Silent Hill 2” w wersji standardowej kosztuje 69,99 dolarów/euro. Natomiast cena wersji deluxe, oferowanej wyłącznie w odsłonie cyfrowej, została ustalona na 79,99 dolarów/euro.

Prezes Bloober Team Piotr Babieno pod koniec marca br. powiedział PAP Biznes, że „Silent Hill 2” jest technicznie gotowy. - Nie oznacza to, że gra jest skończona, ale jesteśmy blisko. Kwestie harmonogramu wydawniczego leżą jednak po stronie naszych partnerów, to jak będzie wyglądała promocja i kiedy zadebiutuje tytuł nie leży bezpośrednio w naszych rękach - zaznaczył.

- Nowa strategia to ewolucja, a nie rewolucja w stosunku do strategii Bloober 2.0. Powoli odchodzimy od opowiadania historii przez otoczenie (enviramental storyteling) na rzecz gier, które będą oparte na mechanikach rozpoznawalnych dla szerokiego konsumenta - opisał szef Bloober Team.

Babieno wskazał, że z badań rynkowych wynika, że gry, które dotychczas tworzył Bloober Team miały sufit sprzedażowy na poziomie 2 mln egzemplarzy, z kolei survival horror ma poprzeczkę ustawioną wyżej, na poziomie kilkunastu milionów kopii. - Można założyć, że 10 mln sprzedanych kopii to zasięg, który niedługo będzie dla nas realny - powiedział Babieno.

Jednym z głównych celów ogłoszonej w marcu nowej strategii Bloober 3.0 jest doprowadzenie spółki do 2027 na pozycję lidera gatunku horror w branży gier wideo.

- Aby zostać najlepszym horror housem musimy skupić się na większej aktywności wydawniczej i mieć więcej projektów niż jedną grę na półtora roku, dwa lata. Dlatego drugi filar strategii Bloobera jest oparty na współpracy ze strategicznymi partnerami - powiedział Piotr Babieno.

W pierwszym kwartale Bloober Team przy 42,37 mln zł przychodów zarobił na czysto 15,55 mln zł, natomiast w ub.r. osiągnął wzrost wpływów z 94,0 do 108,98 mln zł i zysku netto z 2,7 do 11,39 mln zł.

W piątek po godz. 10 za akcję Bloober Team płacono 28,40 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 481,8 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki zyskał 12 proc., a przez ostatnie dwa lata - 56 proc.

grafika
tw/pap
Autor artykułu:
tw/pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"