Sponsorzy Ekstraklasy zyskali w telewizji 191 mln zł

Wartość ekspozycji marek podczas transmisji meczów piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy w drugiej połowie ub.r. wyniosła 190,8 mln zł, czyli 69 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Pentagon Research.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Jesienią ub.r. marki komercyjne związane z T-Mobile Ekstraklasą - głównie sponsorzy rozgrywek i uczestniczących w nich drużyn - dzięki obecności w stacjach Canal+ zyskali 90,8 mln zł, o 21,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Ekspozycja marek w stacjach Polsatu była warta 53,8 mln zł, czyli prawie trzykrotnie więcej niż jesienią 2011 roku. Wynika to z faktu, że nadawca więcej meczów niż przed rokiem pokazywał w chętniej oglądanych Polsacie Sport niż Polsacie Sport Extra.

Z kolei transmisje meczów Legii Warszawa z Lechem Poznań i Lechią Gdańsk w TVP2 przyniosły sponsorom 18,7 mln zł. Rok wcześniej TVP nie pokazywała jesienią żadnego spotkania.

W drugiej połowie ub.r. rozegrano 15 kolejek T-Mobile Ekstraklasy, przy których transmisjach telewizyjnych prezentowanych było 450 marek. Jesienią 2011 roku podczas 17 kolejek na ekranach pojawiło się 369 brandów.

grafika

Dane obejmują tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80 proc. widoczności). Wartość medialna jest wyliczana w oparciu o wskaźnik CPT dla monitorowanych stacji, czyli szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść, chcąc uzyskać podobne dotarcie dla konwencjonalnych reklam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?