Sprzedaż tabletów w IV kw. i całym 2015 r. w dół, Apple przed Samsungiem

W IV kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 65,9 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 206,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż tabletów w IV kw. i całym 2015 r. w dół, Apple przed Samsungiem

W ostatnich trzech miesiącach 2015 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 13,7 proc., z 76,4 miliona do 65,9 miliona sztuk.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 24,8 proc., z 21,4 mln do 16,1 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 28,1 proc. do 24,5 proc.).

Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 18,1 proc., z 11 mln do 9 mln sztuk), a jego rynkowy udział zmalał z 14,4 proc. do 13,7 proc.

Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon.com, Lenovo i Huawei.

IDC podkreśla, że w IV kwartale rekordowa była sprzedaż tabletów 2-w-1, która sięgnęła 8,1 miliona sztuk i była ponad dwukrotnie większa niż rok wcześniej, podczas gdy w przypadku tradycyjnych urządzeń w tym samym czasie odnotowano spadek aż o 21,1 proc.

grafika

W całym 2015 roku na świecie sprzedano 206,8 miliona tabletów - o 10,1 proc. mniej niż w roku 2014 (230,1 mln). Kolejność wśród największych producentów na dwóch czołowych miejscach była taka sama jak w IV kwartale (Apple przed Samsungiem), a Top 5 zestawienia uzupełniły firmy Lenovo, Asus i Huawei.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska