„Stańczyk” zniknął z obrazu Matejki. To akcja „Dzień na U” Fundacji Rak’n’Roll

Tegoroczna odsłona kampanii „Dzień na U” uświadamia mężczyzn, iż warto podjąć badania profilaktyczne. Do kampanii wykorzystano słynny obraz Jana Matejki.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
„Stańczyk” zniknął z obrazu Matejki. To akcja „Dzień na U” Fundacji Rak’n’Roll

Punktem wyjścia najnowszej odsłony kampanii Fundacji Rak’n’Roll „Dzień na U” są rekordowo duże różnice w długości życia między kobietami a mężczyznami. Mężczyźni w Polsce żyją statystycznie 8 lat krócej niż kobiety, co jest wyjątkową sytuacją na tle innych europejskich państw.

Stańczyk zniknął z obrazu Matejki 

Kampania fundacji Rak’n’Roll wychodzi poza nośniki cyfrowe i przenosi się do świata realnego. Tym razem na czas trwania kampanii w Muzeum Narodowym wywieszona została uboższa wersja „Stańczyka”, słynnego dzieła Matejki. Obraz przedstawia puste krzesło i szokuje brakiem tytułowego Stańczyka, który wziął „Dzień na U”, żeby potwierdzić swoje zdrowie. Podobną akcję można było podziwiać dwa lata temu, kiedy „wysłano” na badania warszawską syrenkę, która zniknęła na jeden dzień z warszawskiego Powiśla.

W tym roku kampania „Dzień na U” ma za zadanie zachęcić mężczyzn, by poświęcili jeden dzień w roku na to, by potwierdzić, swoje zdrowie. Podobnie jak w poprzednich edycjach kampanii, inicjatywę wspierają aktorzy, influencerzy czy muzycy. W spocie zobaczymy m.in.: Olgę Frycz, Bovską, Larę Gessler, Julię „Maffashion” Kuczyńską, Michała Żebrowskiego, Andrzeja Wronę, Rozkosznego, Oliviera Janiaka i Rafała Trzaskowskiego.

W główną rolę – Stańczyka z obrazu Jana Matejki, który bierze dzień wolny i znika z Muzeum Narodowego – wcielił się Krzysztof Zalewski.

Filmy powstałe w ramach kampanii można oglądać w kinach, telewizji i mediach społecznościowych.

Kampania została stworzona przez DDB Warszawa i wyprodukowana rzez Papaya Films. Reżyserem spotu jest reprezentowany przez Papaya Roster Przemek Dzienis. Za planowanie i zakup mediów odpowiada PHD Media, za postprodukcję Rio De Post, Ztudio&Burza, za komunikację Big Picture. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek