Studio Dadada z Litwy wygrało konkurs na identyfikację wizualną Muzeum Getta Warszawskiego

Litewskie studio Dadada wygrało międzynarodowy konkurs na identyfikację wizualną Muzeum Getta Warszawskiego. W rywalizacji zgłoszono 216 projektów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Studio Dadada z Litwy wygrało konkurs na identyfikację wizualną Muzeum Getta Warszawskiego

Na konkurs zorganizowany przez Muzeum Getta Warszawskiego i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, wpłynęło 216 zgłoszeń z całego świata, w tym z: Wielkiej Brytanii; Niemiec; Francji; Hiszpanii, Portugalii; Irlandii; Chorwacji;  Bośni i Hercegowiny, Izraela, a także z Iranu, Libanu, Australii, Brazylii oraz z Indii.

W pierwszym etapie jury złożone z ekspertów STGU i pracowników Muzeum Getta Warszawskiego przyjrzało się dorobkowi uczestników konkursu. Do drugiego etapu zakwalifikowano sześciu uczestników: trzech z Polski (Futu, Redkroft, The Codeine) i trzech z zagranicy (Little Greta, Dadada oraz indywidualny projektant Francesco Ciampa).

W II etapie finaliści  przygotowali prace w postaci konkretnych koncepcji identyfikacji wizualnych, do oceny kapituły konkursu. Zostało złożonych 11 projektów: po jednym autorstwa studia Futu i  Francesca Ciampy; po dwie koncepcje od Little Greta, The Codeine i Dadada oraz trzy koncepcje autorstwa studia Redkroft.      

Kapituła konkursu w składzie: Małgorzata Naimska - wicedyrektor Biura Kultury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy; Barbara Schabowska - dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza; izraelski artysta designer Philippe Boulakia z Bezalel Academy of Arts and Design w Jerozolimie; prof. Sławomir Kosmynka z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i Albert Stankowski – dyrektor Muzeum Getta Warszawskiego wybrała jedną z koncepcji od studia Dadada. Zwycięzca otrzymał w nagrodę 35 tysięcy złotych.

Konkurs ogłoszono pod koniec września tego roku. Wszystkie prace finałowe zostaną zaprezentowane na pokonkursowej wystawie plenerowej wiosną 2020 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA