T-Mobile ze wzrostem wpływów i zysku. Ma 10,98 mln klientów, 1,5 tys. stacji do 5G

W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 4,1 proc. do 1,557 mld zł oraz zysku EBITDA AL o 4 proc. do 414 mln zł. Na koniec marca operator miał 10,98 mln klientów: 7,53 mln abonentów i 3,45 mln klientów ofert prepaidowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W zeszłym kwartale liczba klientów T-Mobile Polska zwiększyła się o 28 tys. Liczba abonentów wzrosła z 7,504 do 7,53 mln, a użytkowników ofert prepaidowych - z 3,45 do 3,452 mln.

Telekom zwraca uwagę, że w ciągu roku zyskał 232 tys. klientów abonamentowych, a wskaźnik rezygnacji w tym segmencie w minionym kwartale zmalał do rekordowego poziomu 0,7 proc. Wskaźnik rezygnacji wśród wszystkich klientów zmalał rok do roku z 1,3 do 1,2 proc.

Przełożyło się to na wzrost przychodów z usług mobilnych o 66 mln zł do 1,022 mld zł. - Dobry plan i wytrwałość w jego realizacji procentują. Po kwartałach, w których koncentrowaliśmy się na optymalizacji naszego modelu biznesowego i zbudowaniu naszej oferty wokół założenia troski o doświadczenie klienta oraz wychodzenie naprzeciw wszystkim jego potrzebom znaleźliśmy się w miejscu, w którym te wszystkie działania przekładają się na stałą poprawę pozycji rynkowej. Co za tym idzie - notujemy stabilny wzrost wyników finansowych. Wyraźnie widoczne jest to w wynikach za pierwszy kwartał tego roku: zwiększamy nie tylko liczbę klientów, jak i ich lojalność. Klienci kupują u nas coraz więcej usług i są z nich bardzo zadowoleni - podkreśla Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/t-mobile-sponsor-pilkarska-reprezentacji-polski-jaka-wartosc-umowy,7170712659433089a ##

grafika

7 tys. więcej klientów internetu światłowodowego

Od mniej więcej roku T-Mobile Polska na łączach Orange Polska i Inei oferuje internet światłowodowy. Z tym pierwszym telekomem firma w połowie 2018 roku podpisała 10-letnią umowę, płacąc na początek 275 mln zł. W połowie ub.r. wprowadziła nowe taryfy Magenta 1 z internetem światłowodowym.

Według sprawozdania finansowego Deutsche Telekom, właściciela T-Mobile Polska, liczba klientów T-Mobile korzystających ze światłowodu w czwartym kwartale ub.r. wzrosła z 11 do 18 tys., a na koniec marca nadal wynosiła 18 tys. Natomiast liczba użytkowników internetu stacjonarnego w innych technologiach zwiększyła się w ciągu roku z 18 do 26 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/t-mobile-abonament-magenta-1-netflix-za-darmo-przez-6-miesiecy-jakie-zasady-jak-aktywowac,7170709096667265a ##

grafika

Średnie przychody miesięczne od klientów T-Mobile Polska liczone w euro nie zmieniły się w ciągu roku: w zeszłym kwartale w segmencie abonamentowym wynosiły 9 euro, a w segmencie prepaidowym 3 euro.

Firma informuje, że najmniejszym i średnim sektorze biznesowym zwiększyła liczbę klientów, a na koniec marca 60 proc. klientów s segmentów VSE i SOHO korzystało z planów MagentaBiznes.

Przychody i zysk w górę

Wpływy T-Mobile Polska wyniosły w minionym kwartale 1,557 mld zł, o 4,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA AL. wzrósł rok do roku o 4 proc. do 414 mln zł.

Natomiast marża EBITDA AL, liczona w oparciu o wyniki w euro, zmalała z 26,4 do 25,8 proc. Gotówkowe nakłady inwestycyjne w zeszłym kwartale wyniosły 61 mln euro, wobec 65 mln euro rok wcześniej.

- Solidny, kilkuprocentowy wzrost zysku EBITDA jest zgodny z naszymi założeniami i oznacza, że nasza strategia zmian działa nie tylko w warstwie operacyjnej, ale i finansowej. Na dwa ostatnie tygodnie pierwszego kwartału oczywisty wpływ miało ogóle spowolnienie rynku spowodowane pandemią oraz zamknięciem sklepów, więc fakt że nawet w tych okolicznościach udało nam się wypracować satysfakcjonujący wynik pokazuje stabilność firmy oraz zdrową sytuację finansową - komentuje - Juraj Andras, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych w T‑Mobile Polska.

grafika

Wzrost ruchu w sieci wskutek epidemii, 1,6 tys. stacji do 5G

W połowie marca po zawieszeniu wielu sektorów gospodarki w związku z epidemią koronawirusa w ciągu kilku dni poziom korzystania przez klientów T-Mobile Polska z usług głosowych wzrósł o ponad 40 proc., a z internetu mobilnego - o 20-25 proc.

Operator podkreśla, że był na to przygotowany dzięki inwestycjom w rozbudowę i modernizację sieci. Obecnie ma 11 550 stacji bazowych w Polsce, z których ponad 9,3 tys. (2,5 tys. więcej niż na koniec ub.r.) oferuje agregację od 2 do 4 pasm częstotliwości.

T-Mobile w dużym stopniu zrealizował ogłoszony w lutym br. plan modernizacji do połowy br. 1,6 tys. stacji bazowych do standardu 5G w częstotliwości 2100 MHz. W lutym telekom miał 800 takich stacji, a obecnie - już 1 460.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu