Te platformy streamingowe odwiedza najwięcej Polaków. Telewizje na wakacjach, więc zyskały Netflix i CDA Premium

Netflix umocnił się w czerwcu na pozycji lidera wśród platform streamingowych w Polsce. Spore spadki zanotowały zaś Max, TVP VOD, Canal+ online i Pilot WP, z witryn nadawców telewizyjnych wzrost osiągnął tylko Polsat Box Go.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Te platformy streamingowe odwiedza najwięcej Polaków. Telewizje na wakacjach, więc zyskały Netflix i CDA Premium
Aplikacja Netflix na telewizorze (fot. shutterstock.com)

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu 2025 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje telewizorów smart TV) odwiedziło 9,57 mln polskich internautów, zapewniając 32,18 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 5 godzin, 59 minut i 27 sekund, co przełożyło się na 48,27 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform streamingowych z treściami wideo.

Spośród pozostałych platform tylko Max (który właśnie wraca do nazwy HBO Max)  przekroczył 10 proc. udziału w całkowitym czasie. Przyciągnął 3,21 mln polskich internautów (10,79 proc.), każdego średnio na 3 godziny, 54 minuty i 10 sekund, a jego udział w łącznym czasie wyniósł 10,54 proc.

Trzy inne witryny miały po mniej więcej 6 proc. udziału. TVP VOD zanotowała 2,23 mln użytkowników, 7,51 proc. zasięgu, 3 godziny, 19 minut i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 6,25 proc. udziału w całkowitym czasie spędzonych na platformach streamingowych, Disney+ – 3,26 mln odwiedzających, 02 godziny, 12 minut i 36 sekund spędzonych średnio przez każdego, 10,98 zasięgu oraz 6,07 proc. udziału w łącznym czasie, zaś Prime Video – 3,38 mln użytkowników, godzinę, 59 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania, 11,36 proc. zasięgu oraz 5,65 proc. udziału.

TVP VOD przed Playerem i Polsat Box Go

Znacznie niżej od TVP VOD są platformy streamingowe innych nadawców telewizyjnych. Canal+ online przyciągnął 2,23 mln internautów (7,5 proc. zasięgu), każdego przeciętnie 2 godziny, 23 minuty i 17 sekund, co dało 4,48 proc. udziału w łącznym czasie.

Player (TVN Warner Bros. Discover) odwiedziło 1,7 mln internautów (5,73 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 35 minut i 51 sekund i zapewniając 3,72 proc. udziału w całkowitym czasie. Natomiast Polsat Box Go (Cyfrowy Polsat) miał 3,52 proc. udziału, na co złożyło się 1,59 mln użytkowników, 5,34 proc. zasięgu oraz 2 godziny i 38 minut przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei Pilot WP (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 1,22 mln użytkowników, 2 godziny, 51 minut i 58 sekund spędzonych średnio przez każdego, 4,1 proc. zasięgu oraz 2,94 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, a CDA Premium – 1 mln odwiedzających, 3 godziny i 54 sekundy spędzone przeciętnie przez każdego, 3,38 proc. zasięgu oraz 2,55 proc. udziału.

grafika

Miesiąc do miesiąca Netflix zyskał 182,2 tys. polskich użytkowników (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 14 minut i 56 sekund (4 proc.). Przy sporych spadkach zanotowanych przez kilka innych platform przełożyło się to na wzrost udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu o 3,19 pkt proc. (7,1 proc.).

Polsat Box Go telewizyjnym wyjątkiem

Gdzie te spadki? Na Maksie liczba odwiedzających zmalała o 279 tys. (8 proc.), przeciętny czas spędzony przez każdego o 50 minut i 25 sekund (17,1 proc.), a całkowity udział w czasie korzystania – o 2,19 pkt proc. (17,2 proc.). TVP VOD stracił 553,2 tys. użytkowników (19,8 proc.), 21 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania (9,7 proc.) oraz 1,64 pkt proc. udziału (20,8 proc.), a Canal+ online – 591,9 tys. użytkowników (21 proc.) i – przy wzroście przeciętnego czasu o 2 minuty i 47 sekund (2 proc.) – 0,61 pkt proc. udziału (12 proc.).

Player zanotował zaś spadek o 272,5 tys. internautów (13,8 proc.) i 57 sekund średniego czasu korzystania (0,6 proc.), a Pilot WP przy wzroście liczby użytkowników o 56,7 tys. (4,9 proc.) i spadku średniego czasu o 55 minut i 19 sekund (24,3 proc.) stracił 0,45 pkt proc. udziału (13,3 proc.).

Owe spadki są związane z cyklicznością ramówek telewizyjnych: w czerwcu nie były już emitowane premierowe odcinki większości programów i seriali z wiosennych ofert, zakończyły się też sezony najważniejszych rozgrywek sportowych transmitowanych przez Canal+.

Wyjątkiem wśród platform nadawców telewizyjnych jest Polsat Box Go, który zanotował niewielkie zmiany: wzrost o 2,4 tys. użytkowników (0,2 proc.) i spadek średniego czasu spędzonego przez każdego o minutę i 10 sekund (0,7 proc.). W efekcie jego udział w łącznym czasie korzystania ze streamingu poszedł w górę o 0,28 pkt proc. (8,6 proc.).

Nieznacznie zwiększyły się też wyniki dwóch innych platform. Disney+ zanotował wzrost o 213,2 tys. odwiedzających (7 proc.) i spadek przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 21 minut i 18 sekund (13,8 proc.), a Prime Video – spadek o 43,4 tys. użytkowników (1,3 proc.) oraz 3 minuty i 57 sekund średniego czasu (3,2 proc.). Udział pierwszej witryny poszedł w górę o 0,05 pkt proc. (0,8 proc.), a drugiej – o 0,24 pkt proc. (4,4 proc.).

Z kolei CDA Premium osiągnął wzrost udziału o 0,6 pkt proc., czyli aż 30,8 proc. Co prawda liczba użytkowników platformy zmalała o 210,8 tys. (17,3 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 55 minut i 59 sekund (44,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu