Telewizja cyfrowa w Polsce jest za droga

Telewizja cyfrowa jest w naszym kraju zbyt droga dla widzów, alemoże potanieć, dzięki większej konkurencji związanej z cyfryzacją -wynika z raportu Instytutu Globalizacji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W opinii ekspertów tej organizacji najbardziej może się do tegoprzyczynić jak najszybsze uruchomienie własnej platformy przezTelewizję Polską, które powinno zostać przeprowadzone tak jak wWielkiej Brytanii

Wysokie opłaty, w porównaniu do przeciętnych i minimalnychzarobków, znacznie ograniczają dostęp do telewizji cyfrowej wPolsce - uważają specjaliści z Instytutu Globalizacji. - Polskitelewidz musi pracować średnio 5-8 godzin miesięcznie, aby opłacićtelewizję cyfrową, czyli krócej tylko od przeciętnego Rumuna,którzy na abonament pracuje średnio 12 godzin - ujawnia dr TomaszTeluk, dyrektor Instytutu Globalizacji. - Konsument z płacąminimalną na koszty odbierania telewizji cyfrowej pracuje dwa dni wmiesiącu, tymczasem Holender i Belg zarobi na ten abonament przeznajwyżej kilka godzin - dodaje.

Z raportu Instytutu Globalizacji wynika, że dostęp do telewizjicyfrowej może znacznie zwiększyć się, gdy zostaną uruchomioneplatformy cyfrowe zapowiadane przez Telewizję Polską iTelekomunikację Polską. W przypadku TVP eksperci uważają, że niepowinna ona zwlekać z wdrażaniem projektu, gdyż każdy miesiączwłoki powoduje dla niej stratę widzów na rzecz konkurencji.

Wzorcowym dla Telewizji Polskiej przykładem udanej cyfryzacjijest według Instytutu Globalizacji Wielka Brytania, w którejpubliczna telewizja BBC uruchomiła z sukcesem platformę FreeSat.Oprócz dostępu do telewizji i radia w jakości cyfrowej FreeSatoferuje usługi interaktywne i programy HD bez dodatkowych opłat iumów. Cyfryzacja na Wyspach przebiegła bardzo sprawnie, w wynikuczego obecnie 80 niekodowanych kanałów telewizyjnych w wersjicyfrowej dostępnych jest dostępnych dla ponad 95 proc.obywateli.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej